Hoe pas je een op internet gevonden afbeelding zodanig aan dat deze niet meer via image-search gevonden kan worden?
Ik doe op een forum wel eens mee aan zoekplaatjes. Je krijgt dan een foto van een gebouw of iets dergelijks te zien en moet dan proberen uit te vinden waar het staat.
Aangezien ik me niet voor kan stellen dat de anderen alle foto's zelf genomen hebben, maar hun foto's niet meer te vinden zijn met de google image search (of tineye) vraag ik me hoe ze dat doen?
Ik heb al van alles geprobeerd: de verhoudingen van de foto aangepast, er een filter overheen gebracht, er een lijn omheen gezet... Altijd blijven mijn foto's te vinden via image search.
Hoe verhelp ik dit, hoe kan ik een plaatje van bijvoorbeeld het gezellige dorpje El Chalten van internet plukken en hem gebruiken voor dit spelletje zonder dat anderen binnen tien seconden via google vinden waar het is?
Maar voor een ander spelletje moest ik een streetview foto hebben en aangezien pegman nog niet in Argentinie is geweest werd dat lastig.
Tineye vindt inderdaad veel minder, dat was mij al eerder opgevallen. Kan inderdaad aan de meta (exif) gegevens liggen. Een kwartslag draaien zal wel niet veel helpen... Ik vermoed dat als ik iets dusdanigs ga doen, dat ze dan de foto opslaan en hem weer een kwartslag draaien en vervolgens gaan zoeken... scheelt dus ook niets. Verhouding aanpassen werkt niet, heb ik al eens geprobeerd :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.