Router/modem van upc en een router van sitecom hebben beide vaak signaalverlies. Wat kan daarvan het probleem zijn?
Hallo,
Op dit moment heb ik thuis twee routers: een modem met router van upc en aan router van sitecom. Het probleem was eerst dat de upc router na een kwartier verbinding er mee op hield. Dit gebeurt ook telkens weer nadat ik eerst disconnect en weer connect.
Nu heeft de sitecom ook een probleem. Die geeft om de vijftien a twintig minuten even geen signaal meer maar na 1 minuut is de verbinding weer hersteld. Maar als ik een game wil updaten begint de download met 2 MB/s en loopt dan in een rap tempo terug naar 0 b/s. De router geeft na disconnecten en connecten totaal geen signaal meer af. Hij doet het alleen als ik het apparaat een minuut of twee uitzet. Begin ik daarna weer met downloaden gebeurt het hele verhaal weer opnieuw.
Wat kan het probleem zijn? Ik verbind zelf altijd met de sitecom omdat de upc router te ver van de pc af staat. Ik heb dan altijd twee a drie van de vijf balkjes aan internet. Verder is de verbinding draadloos. Kan het zijn dat de twee routers elkaar verstoren of ligt het ergens anders aan?
Voorheen was namelijk de verbinding tijdens gamen en downloaden prima met af en toe iets mindere verbinding.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.