Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik het beste bekijken of een te bedenken domeinnaam al bestaat?

Ook graag een aanbeveling bij wie een nieuwe domeinnaam het best te registreren is.

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Webreus.nl, zeer goedkoop en de beste kwaliteit/ service. ook opzoeken is hier zeer gemakkelijk
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
www.mijndomein.nl
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
antwoord is gegeven, hier is niets meer aan toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
http://www.domein-registreren.nl/ is wel een handige site, want ik weet niet of je specifiek een .nl domein wil of iets anders zoals .eu .com .net etc.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Kan gewoon bij je provider.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Dat kan op 100 punten, ook wat de voorgangers zeggen (provider, SIDN voor .nl domein, eurodns voor alle).

Maar let op: de meeste tussenpartijen (dus niet officiele registrars) registeren na 4 uur "onderwater" als het een "goede naam" is en je niet hebt geregistreerd of het koopproces hebt afgebroken.

Zelf controleer ik meestal even via:

1. Windows start (naar Startmenu)
2. "cmd" uitvoeren (naar "DOS")
3. nslookup [domeinnaam zonder www]

Resultaat is ofwel een IP die in de DNS is geresolved (bestaat dus), ofwel non-existing-domain.

Overigens, op .com kan het zijn dat je wel iets terugkrijgt, maar dat komt omdat Verisign doorschakelt naar advertentiepagina's, zelfs als het domein nog vrij is. .CN voor Canada doet dat ook volgens mij...

Succes.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Bij het zoeken naar de beschikbaarheid van een domeinnaam kun je een google search doen naar bijvoorbeeld 'beschikbaarheid domeinnaam' of 'availability domain name' of zoiets.

Pas echter op met zulke websites, er zijn er een aantal bij die doen aan het zogeheten 'domain name front running', voor een duidelijke beschrijving hiervan (helaas in het Engels) kun je de bron bekijken. In het kort komt het erop neer dat als jij op een website controleert of de door jou gewenste naam nog vrij is er een kans bestaat dat het bedrijf dat die bewuste website in de lucht houdt die domeinnaam gaat registreren, zodat jij deze later tegen een veel hogere prijs kunt registreren bij deze websitehoster.

Type de de gewenste domeinnaam ook NIET in in de adresbalk van je browser. Er zijn ook bedrijven die met slimme truken op die manier een domein alvast voor je weg willen kapen.

Zelf heb ik wel eens van de website gebruik gemaakt die ik als tweede link hieronder geef om te kijken of een domeinnaam beschikbaar is, deze leek mij redelijk betrouwbaar, maar garanties kan ik niet geven helaas.

Een tip voor een goedkope Nederlandse hoster met ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld een .COM domeinnaam te nemen is de derde bron. Hier heb ik zelf positieve ervaringen mee, maar ondersteuning vindt voornamelijk plaats via een forum, dat moet dan wel iets zijn dat je ligt natuurlijk.

Gepost op: donderdag 09-04-2009 14:36:37
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing