Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is internet via stroomnet netwerkadapter slomer?

wij hebben hier een all in 1 pakket glasvezel van KPN. Ik woon op kamers dus heb geen internet door getrokken vanaf de router.wel heb ik een stroom kasje waar dan een ethernet kabel aan zit en dat gebruik ik voor het internetten. We hebben een 100Mbs up/down pakket als ik een speed test doe dan krijg ik met geluk 55mbs..er zit ook geen extra stekker in het stopcontact waar het kastje zit want dat vertraagd de snelheid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In feite geldt voor die netwerkadapters hetzelfde als voor draadloze netwerken. Je zit met zoveel overhead dat je nooit de beloofde snelheid zal halen. Dat en het feit dat er nog verlies zit op zo'n signaal. (dat is ook de reden waarom je niet raar moet opkijken dat er supersnelle powerlines vindt met een 100Mbit-poort op. Waar zo'n supersnelle mss 80 Mbit haalt ipv 50 Mbit heeft het dus wel degelijk zin.)

Heb je dus slechts 100 Mbps dan heb je voldoende aan zo'n 100 Mbit-poort. Maar kan je bijvoorbeeld wel een 500 Mbps powerline kopen. Van die 500 Mbps heb je dan uiteraard ook verlies. Maar hij zal al beter presteren dan eentje die bijvoorbeeld maar een maximale doorvoer heeft van 100 Mbps. Waarom er dan niet eens een nemen met een 1 Gbit-poort? Omdat die veel duurder zijn en je in jou geval jezelf kan afvragen of je het wel nodig hebt.

Het beste is natuurlijk nog altijd nee zeggen tegen powerline of wifi en echt een kabeltje doortrekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sinds ik een powerline ben gaan gebruiken, in plaats van wifi, is mijn internet een stuk stabieler en toch wel sneller dan Wifi. Met Wifi kon ik amper online gamen (we hebben traag internet), maar met de powerline is dat eigenlijk nooit een probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
powerline is natuurlijk nog altijd beter dan wifi. Minder storingsbronnen. Maar het haalt het nog altijd niet van een 'echte' kabel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt, maar powerline is een betere (en mogelijk iets duurdere) oplossing dan wifi, als het niet mogelijk is een kabel te trekken naar jouw systemen.

Andere antwoorden (1)

Ja dat klopt. De beloofde snelheid haal je alleen als er hooguit 1 meter koper tussen de kastjes zit. En ze moeten op dezelfde groep zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding