Wie weet hoe het komt dat een tablet wel wifi heeft maar geen internet ?
Deze vraag is al vaak gesteld op deze website, maar nog steeds heeft niemand hem kunnen beantwoorden. Is er inmiddels een deskundige die het wel weet ?
Dat kan verschillende oorzaken hebben. Bijv. dat je op een netwerk zit dat contact met het internet heeft via een proxy-server. Je zult dan voor dat netwerk de juiste proxy-instellingen moeten opgeven in de instellingen.
Het kan ook zijn dat het netwerk niet op het internet aansluit, dus ook de aangesloten computers niet. Soms is er dan een storing bij de provider, maar vaak niet. De remedie is dan: stekker eruit, even wachten, en stekker er weer in.
Verder zou ik het niet weten. Er is minstens 1 mij onbekende oorzaak: gisteren had ik op mijn eigen huisnetwerk ineens geen verbinding meer met het internet vanaf mijn tablet. Wel via de computer, die niet via WiFi is aangesloten maar met een kabel. Opnieuw starten van de tablet hielp niet. Wat wel hielp, was omschakelen naar een andere hotspot, en weer terug. Geen idee hoe dat kan helpen, maar het hielp. Draadloze verbindingen hebben wel vaker, dat iets opnieuw moet. Soms is dat het opnieuw aanzetten van het access-point. Als dat een router is, met modem, TV en telefoon in 1 apparaat, zit je dus een paar minuten zonder dat alles. Dan kun je beter eerst iets anders proberen, zoals het verwijderen van de WiFi hotspot van je tablet, en die opnieuw instellen.
Ik begin met vraag 1.
Heeft je router (of modem) wel WiFi? (Je tablet wel, maar heb je ook een draadloos router of modem?) p.s. er zullen veel meer vragen gaan volgen om dichterbij de oorzaak van dit specifiek geval te komen. :)
Wat ik vraag is of een ander apparaat (die van de buurman. een goede vriend of desnoods je oma) bij jou via wifi op internet kan komen. Als je dat weet dan weet je of het aan jouw tablet ligt of dat het aan de router ligt. Juist door dit soort dingen stapsgewijs te onderzoeken kan je achterhalen wat het probleem is. Aangezien jij meldt dat je vraag al vele malen op andere forums is gesteld vermoed ik dat het feit dat jij goed duidelijke antwoord geeft op de eventuele gestelde vragen en geen stappen onderneemt om dingen uit te sluiten een deel van de oorzaak is van het onoplosbaar zijn van het probleem.
Doe altijd eerst het modem weer in het stopcontact, en als deze helemaal is opgestart pas weer de router. Wanneer u geen router heeft, hoeft u alleen het modem van en weer aan het stroom te doen. 2. Vergeet het wifi netwerk van de tablet, en verbind weer opnieuw met het wifi netwerk, voor opnieuw het wachtwoord in en verbind opnieuw. Ik hoop dat 1 van deze 2 opties heeft geholpen. Met vriendelijke groet
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.