Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wifi mogenlijkheid van laptop verdwenen?

Medion akoya P6815
Windows 8

Een weekje geleden startte ik mijn laptop op, toen moest hij wat updates installeren. Ik een paar minuten gewacht, toen was hij klaar met opstarten. Normaal zit ik thuis altijd op de Ethernet-kabel, toen ik die uit mijn laptop haalde, stond er rechts onderin bij je wifi/ethernet logo een ethernet-logo met een rood kruisje. ( wat volgens mij betekend dat hij geen internet kan krijgen via het ethernet poort, wat ook wel logisch is als ik de kabel eruit heb gehaalt ) Maar als ik dat anders doe, dan springt hij over op de wifi en gaat hij zoeken naar wifi netwerken in de buurt.

Conclusie:

De mogenlijkheid: ''wifi'' is van mijn laptop verdwenen...

Als ik vervolgens op dat ethernet logo'tje klik staat er dat er geen verbindingen beschikbaar zijn.
Normaal staat daaronder nog een ander venstertje met wifi netwerken waar die dan eventueel verbinding mee zou kunnen maken. Die is nu dus weg.

Ik kan ook nergens in de instellingen ook maar iets terug vinden wat met wifi temaken heeft...

Ik vind het een beetje raar.

Maar ik weet dat hier slimmere mensen zijn dus daarom zou ik graag geholpen willen worden.

:)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb (nog) geen ervaring met Windows 8. Maar er moet toch ergens de mogelijkheid zijn om naar het 'Control Panel' te gaan en op 'Network and Internet' te klikken, daarvandaan naar 'connect to a network' of 'Set up a new connection' te kiezen? Of is Windows 8 zo verschillend van WIndows 7 dat dat er allemaal niet meer is? Dan zou er ook nog de 'Troubleshoot Problems' moeten zijn? Ben nu ook heel benieuwd naar een antwoord met de oplossing, want ik zal een er dezer dagen ook aan moeten geloven, dat Windows 8.....
gvrox
10 jaar geleden
Kun je ook een screenshot maken van wat je ziet als je op Fn-F2 drukt ? Zie je in apparaatbeheer nog iets vreemds ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik op de fn+f2 toets druk, dan komt er rechts in beeld een scherm van internet netwerken, maar er staat alleen een venster voor ethernet-netwerken en normaal staat daaronder dus ook nog een venster voor wifi-netwerken en die is nu dus weg.. (zie foto)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij netwerken hoort normaal toch ook iets van wifi te staan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kunnen jullie trouwens die foto's zien? Bij mij blijft ie maar draaien..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh hij laadt al :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jahoor hij doet t weer :) Als ik mijn ethernet kabel niet aangesloten had, stond er onder ''geen netwerken beschikbaar'', ''probleem oplossen''. Toen ik daarop klikte kreeg ik een venster waarin die vroeg of ik een ethernet kabel wilde aansluiten. Nadat ik die stap had overgeslagen, stond er dat mijn wifi adapter (blijkbaar zit er zo'n ding in mijn laptop) uitgeschakeld was. Die kon ik door middel van ''uitvoeren als administrator'' weer aanzetten. Daarna deed alles het weer. :) Maar toch, super bedankt voor jullie hulp en steun. :)
gvrox
10 jaar geleden
Dus mijn vermoeden bleek toch juist te zijn :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je hebt misschien op Fn+F2 gedrukt en daarmee de WiFi uitgeschakeld. Druk nogmaals op Fn (linksonder naast Ctrl) en F2 tegelijk om het weer in te schakelen.
(Lees meer...)
gvrox
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik die toets-combinatie indruk krijg ik hetzelfde als ik beneden op het netwerk icoontje klik. En staat er dus nog nergens iets wat met wifi te maken heeft.
gvrox
10 jaar geleden
Vreemd, dat zou de toetscombinatie moeten zijn om het in/uit te schakelen, en niet een short-cut om een menu op te roepen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is op een of andere vage wijze weer gelukt maar toch bedankt voor je steun en hulp :)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image