Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt "blijf aangemeld op deze computer" / "stay logged in on this computer"?

Sommige websites waarop je moet inloggen hebben op het inlogscherm een vakje dat je aan of uit kunt vinken. Bij dat vakje staat iets in de trant van "blijf aangemeld op deze computer", of "stay loggen in on this computer".

Hoe werkt zo'n vakje, technisch gezien?

Ik bedoel: wat is, technisch gezien, het verschil (op de webserver en/of op de eigen computer) dat ervoor zorgt dat je in het ene geval wel, in het andere geval niet aangemeld blijft op die site?

Toegevoegd na 1 uur:

Ik weet dat Goeie Vraag ook zo'n aanvinkvakje heeft. Mijn vraag gaat echter niet specifiek over hoe dit vakje bij Goeie Vraag werkt, maar over hoe zo'n vakje in het algemeen werkt. Een dergelijk vakje komt namelijk op een heleboel inlogpagina's voor.

Cryofiel
11 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Gewoonlijk wordt er een cookie op je eigen computer geplaatst met de nodige informatie die de site bij een volgend bezoek uitleest. Dat is de meest voor de hand liggende methode. Een cookie is een klein tekstfragmentje dat je browser voor langere tijd bewaard onder een bepaalde naam voor de site. Je zou dat moeten kunnen checken door je lokale cookies te bekijken, of door je browser in te stellen dat je alle cookies handmatig moet bevestigen.
Als je met een andere browser inlogt, of vanaf een andere computer, zou het niet mogen werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je inlogt op een server wordt er een sessie op de server aangemaakt met de gegevens van de verbinding. IP, poortnumer, naam, wachtwoord, een link naar jouw gegevens, punten, antwoorden, reacties, welke pagina je opgevraagd hebt, etc.
Als je uitlogt wordt dat opgeruimd. Als je aangemeld blijft, blijft die sessie bestaan. Je hoeft dan niet opnieuw je naam en wachtwoord in te voeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing