Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe keer ik na versturen contactformulier terug naar homepage?

Ik heb, met hulp van deze site, een contactformulier aangemaakt voor mijn website (met validatiecode). Dat contactformulier staat (verkleind, in een venster) binnen de layout van een pagina. Na het versturen van het formulier keer je terug naar de homepage, maar nog steeds in dat verkleinde venster. Dan krijg je dus de homepage, met daarin verkleind de homepage. Welk commando zou ik moeten toevoegen om het venster te verlaten en naar de 'gewone' homepage (normale grootte) terug te gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk laadt het formulier in een IFRAME (inline frame). Daarbinnen laadt de pagina waarnaar je terugkeert. Da's niet handig nee.

Echter, als het contactformulier door een externe site (of andere pagina) wordt afgehandeld, dan kan diee ook niet weten dat het op jouw homepage in een IFRAME staat.

Ik zou je aanraden het 'terugkeren' naar de homepage, uit te zetten, zodat je in dat vlakje gewoon een "Bedankt!" of iets te zien krijgt en verder niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je wilt wordt wel "escapen uit een frame" genoemd, en kan met javascript (zie link). Maar zoals jorisw al zegt, misschien moet je dit niet willen. Pagina's met frames leiden vaak tot dit soort kromme constructies. Misschien kun je in het form tag nog target="_top" proberen, maar ik zie net dat dit deprecated is in HTML 4.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing