Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geeft het problemen als je de router 's nachts uitzet?

Ik heb gelezen dat je om stroom te besparen je de router 's nachts uit kan schakelen. Nu heb ik van iemand gehoord dat de provider je dan afsluit. Is dit waar, kan je problemen met je provider krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

dat valt wel mee dat je last me je provider krijgt

maar aan de andere kant, het is te verwaarlozen wat een modem in rust stand gebruikt
het kan inderdaad wel problemen gegeven bij het opnieuw inloggen.
vaak voeren provider 's nacht werkzaamheden en updates e.d uit en dan kan wel eens problemen geven als je constant je modem aan en uit doet. en dan loopt de zaak vast
op eenfirmware update o.i.d.

Bovendien als je telefoon en televisie op hetzelfde modem heb raak je ook je telefoon verbinding kwijt.

ik zie er echt geen grote winst in als je de zaak afsluit,maar juist een enorme kans op dat je meer betaald
Als je bijvoorbeeld ander device als ipad smartphones ed hebt loop je kans dat eurootje winst dat je dacht te maken heel snel kwijt bent aan 3 g kosten op je abbo. omdat je dan overgaat op 3 g of zelf loopt in te bellen zonder dat je het weet en dat kost meer dan je kan besparen met het uitzetten van je modem.
dat risico is echt behoorlijk groot

mijns inziens is het zelf veiliger om hem maar aan te laten voor wifi, als er in je huishouden meer mensen een smartphone hebben.

het risico dat je opeens tegen een rekening van enkele honderden euro van je gsm provider aanloopt is niet ondenkbaar. echt niet

mijn advies gewoon aan laten, liever dat aan kosten, dan een ongelukkige dikke telefoon rekening.
capthavoc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan gewoon je modem uit zetten hoor, doe ik hier ook en nergens geen probleem mee, mijn modem staat in het weekend altijd aan, en als ik niet thuis ben zet ik hem gewoon uit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is geen enkel probleem, wij hebben dat jaren lang gedaan. Niet om energie te besparen, maar om te voorkomen dat de puberdochters de hele nacht aan het internetten zouden gaan. Heel effectief, maar zorg dan wel dat de router buiten bereik is van de pubers!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eens met het antwoord van captchavoc. Hardware kan afhankelijk zijn van de continue beschikbaarheid van een internetverbinding.

Wat de provider betreft, je krijgt het niet met hen aan de stok, maar ze kunnen je een nieuw IP-adres uitdelen nadat je het modem een tijdje uit hebt gehad. Dat kan problemen leveren als je diensten gebruikt die een vast IP-nummer vereisen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing