Weet iemand een oplossing voor mijn draadloze internetverbinding die het bijna nooit doet?
Hallo allemaal,
Dit typ ik op mijn mobiel dus ik verontschuldig me voor eventuele typfouten.
Ik heb een Aspire one 752 laptop met Windows 7, 64-bits. Overal kan deze probleemloos verbinding maken met internet, behalve met een extender bij mij thuis.
Op de begaande grond is de modem, maar mijn kamer waar mijn laptop staat is op zolder. Daar is het signaal te zwak om verbinding mee te maken (ten minste, dat denk ik. Mijn laptop kan het draadloze netwerk wel registreren, maar als ik verbinding probeer te maken lukt dat niet, maar als ik mijn laptop optil en in de lucht houd dat maakt hij wel verbinding. Raar.). Daarom hebben ik en mijn vader een extnder gekocht. Het signaalsterkte daarvan is optimaal en soms werkt die extender perfect, maar meestal zijn er problemen mee. Dan heeft mijn laptop wel verbinding, maar geen internettoegang. Probeemoplossing zegt: 1. Dat je internetapparaat moet loskoppelen etc. Dit heb ik al heel vaak gedaan maar het werkt nooit. Deze stap overslaan dan zegt hij 2. Draadloze netwerkverbinding 2 heeft geen geldige IP-configuratie. Dit probeem is pas sinds vandaag, eerst werd er een ander probleem geregistreerd, maar ik weet niet meer wat.
Deze laptop is de enigste computer die gebruik maakt van de extender, twee andere computers en drie smartphones verbinden met de hoofdrouter.
Ik weet niet welke info juullie nog meer nodig hebben, vraag maar raak.
Alvast heel erg bedankt, dit probleem zit me heel erg in de weg.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.