Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom werkt onze Wifi (dongle) niet op Medion smart tv voor internet via KPN experia V8 na het onstellen van een wachtwoord?

Hallo iedereen. Sinds kort hebben wij een nieuwe SMART tv van Medion (P17082 (MD 30636)). Bij de tv werd ook een WIFI-dongle meegeleverd, zodat je ook via WIFI een internetverbinding tot stand kunt brengen. Dit laatste is voor ons de enigste oplossing, dus we installeerden de WIFI-functie op onze KPN Experia box V8. Onze Experiabox legde direct een WIFI verbinding in ons gehele huis en aangezien onze TV als enige WIFI gebruikt, moet er toch geen probleem zijn? Onze tv merkte gelijk de verbinding op en gaf keurig de naam van het netwerk op: de verbinding was gelijk 100%. Voordat de internetfunctie op onze Medion werkt, moet er natuurlijk een wachtwoord worden ingevuld. Dit deden we, maar hierna... niets... Geen verbinding! We probeerden het nog eens en nog eens en controleerden alles, maar niets hielp. We zochten hierna op internet naar oplossingen, maar geen van de gevonden oplossingen hielp of was erg bizar. We probeerden de klantenservice te bellen van KPN. We werden keurig geholpen. Zo moesten we via ons ISBN nummer een nieuw wachtwoord maken. Dit hielp niet. We probeerden hierna (met hulp van KPN) de channels en instellingen via ons ISBN nummer te veranderen, maar dit had alweer geen effect. KPN raadde ons tenslotte aan om de box te resetten. Onze verbindingen zouden gedurende een half uur uitvallen en zouden we hierna wel internet op onze tv moeten hebben. Dit verliep zonder problemen, maar geen resultaat. We zijn ten einde raad. Wie heeft DE oplossing?
Mvg, ILand

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik lees online dat er veel problemen met de Experiabox V8 zijn, ook met WiFi. MAC filtering kan het niet zijn want dat staat standaard uit.

Op http://forum.kpn.com/t5/Internet/WiFi-verbinding-Experiabox-V8/td-p/52218 is ook wat informatie te vinden, in het laatste bericht staat hoe je het kiezen van het WiFi kanaal op Auto kunt zetten. Als dat niet helpt probeer dan de andere kanalen ook eens.

Toegevoegd na 37 minuten:
En als je op http://192.168.2.254 inlogt zou je moeten kunnen zien of de TV wel een IP adres toegewezen krijgt. Standaard heeft de Experiabox een leeg password, bij de eerste keer dat je de beheerpagina opent, daarna zal hij om een "echt" password vragen dat je de volgende keren moet gebruiken.

Toegevoegd na 1 dag:
Het was me nog niet duidelijk of je HD ontvanger ook gekoppeld is aan de Medion TV, maar je zou een goedkope switch kunnen kopen (met 2 ethernetkabels), dan haal je de kabel die nu in de HD ontvanger zit eruit, steek die in de switch, steek in de switch 1 van de nieuwe kabels en het andere eind in de HD ontvanger, en de andere kabel doe je in de switch en de andere kant in de Medion TV. Een switch als https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-133482 zou gewoon moeten werken zonder verdere configuratie.
gvrox
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Staat mac-filtering aan en zo ja: staat het macadres van je medion wel in deze lijst?

Is dat het niet? Probeer dan eens met een ander vreemd (geleend?) wifi-apparaat om te kijken aan welk van beide apparaten het ligt.

Mogelijk klopt er iets niet met de invoermethode en is het wachtwoord onjuist, controleer dit.

Nog steeds niet? Dan is waarschijnlijk een firmwareupgrade nodig of de dongle defect.

Maar is dat erg? Wifi is vast niet de enige oplossing. Een ethernetkabel zou een mooiere oplossing zijn, zeker voor tv waar vermoedelijk mediastreaming aan te pas zal komen en het wifisignaal mogelijk ontoerijkend voor zal zijn... Een extra kabeltje doortrekken en bij gebrek aan poorten op je modem/router gewoon een ethernetswitch installeren en je bent vertrokken met je tv!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing