Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe heet het als je jezelf opzoekt op internet?

ik hoorde dat hier een speciaal woord voor is

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat wordt "egosurfing" genoemd. Andere woorden zijn vanity searching, egosearching, egogoogling, autogoogling, self-googling.
(Lees meer...)
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+Waarbij ik dus nog nooit iemand heb gehoord over egosurfing en het begrip self-googling, -jezelf googelen-(het antwoord wat hierboven vreemdgenoeg minnen scoort) algemeen bekend is.

Andere antwoorden (2)

Jezelf "googlen" deze term wordt meestal gebruikt.

Toegevoegd na 2 uur:
http://nl.wikipedia.org/wiki/GoogelenGoogelen is volgens de Dikke van Dale het zoeken naar informatie op Internet.

Dank mrtomaa.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap de min niet, dat is echt de term. Ik heb nog nooit wat anders gehoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Googlen is duidelijk speciaal bedoeld voor Google.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iets opzoek op internet is al synoniem geworden voor googlen. Het staat al buiten de zoekmachine van google.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Googelen Googelen is volgens de Dikke van Dale het zoeken naar informatie op Internet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet dat ik een fan ben(integendeel) van het gebruik van merknamen als znw of ww maar het is wel de realiteit.
een veel gebruikte (nieuwe) term is "Self-tracing".
Die term kan betrekking hebben op zeer veel verschillende niveau's. (zie link)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Heb je zelf eigenlijk wel gelezen en begrepen waar jouw bron over gaat ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk weet ik waar het over gaat maar ik heb dit ook willen meegeven omdat dit ook vormen van self-tracing zijn, niet enkel zichzelf opzoeken op internet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1. tracking, niet tracing
2. ik zou jezelf opzoeken op internet ook niet onder self-tracking vatten, self-tracking gaat over dingen waar je direct zelf invloed op uit kan oefenen. verbruikte calorieën, uitgegeven geld, dingen die je gegeten hebt. Het aantal keer dat je, of hoe je op google voorkomt is veelal buiten je eigen handen, of vrij lastig te beperken. Je zou wel kunnen selftracken hoevaak je (per tijdseenheid) antwoord op allerlei vraag/antwoord sites, maar dan wordt het een heel ander verhaal. Naar mijn idee snap je dus ook niet wat self-tracking is als je jezelf googlen eronder laat vallen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding