Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een linksys ea2700 router en deze leverde maar 10 mb terwijl hij 60 mb moet leveren zonder router haal ik wel 60 mb wat kan de oorzaak zijn?

Heb al contacy gehad met ziggo en deze hebben me aan geraden eerst zonder router en dan met router te testen resultaat zonder 60mb met 10 mb.
Router is net nieuw

Toegevoegd na 1 uur:
We hebben de router bedraad.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Controleer via Speedtest.nl hoeveel je daadwerkelijk haalt. Als je de kabel naar je PC zelf hebt gemaakt, houd je dan wel aan de kleurcodes. Je kan niet zomaar de draden op een RJ-45 stekker zetten. Controleer de maximale snelheid van je netwerk kaart op je PC en of deze ook wel goed ingesteld zijn. Het is namelijk mogelijk om deze op bv. 10Mb full of zelfs half duplex te zetten. Hij zou op automatisch moeten staan, of in ieder geval 100Mb full duplex.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb op het forum gekeken van de Ziggo-gebruikers en daar staan niet specifiek klachten over deze router.
Probeer eens of er een software update beschikbaar is en zo als voorgesteld een andere kabel.

Dan alles uit, modem en router.
Eerst modem aan en wachten tot de juiste lampjes branden.
Dan pas de router aanzetten.

In principe moet dan alles goed werken.
Bedraad moet je dan in de buurt van de 60 Mb komen, draadloos is het altijd minder, soms zelfs op korte afstand al een stuk minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing