Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie zijn de eigenaren in Nederland van webservers en hoe worden de kosten hiervoor betaald?

Naar mijn idee zijn er in Nederland een groot aantal webservers. Ik denk dat dit veel geld kost aan onderhoud en instandhouding.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
668
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is de achtergrond van deze vraag? Wat ik bedoel is, je kunt webservers ook door motorvoertuigen vervangen, of huizen, of wegen of noem maar op. Dan krijg je vrijwel hetzelfde antwoord. Particulieren, bedrijven, overheid. Uiteindelijk betalen de gebruikers, c.q. belastingbetalers de kosten. Dus wat wil je eigenlijk te weten komen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De eigenaren van de servers zijn de verschillende hostingaanbieders en internet service providers. Voorbeelden hiervan zijn XS4ALL, YourHosting en LeaseWeb.

De servers staan in datacenters. Die worden vaak weer gehuurd van grotere bedrijven, waaronder KPN.

Toegevoegd na 4 minuten:
De kosten worden uiteindelijk betaald door de afnemers van de hostingdiensten.

Bijvoorbeeld door bedrijven, of ook particulieren met een homepage.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding