Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een wifi (straling) kastje onder je bed gevaarlijk ?

Ik heb een wifi kastje gekocht deze week , en ik heb hem nu onder mijn bed in mijn slaapkamer , Mijn vraag is ; Is wifi straling gevaarlijk ?

Toegevoegd na 50 minuten:
Ik had op google gelezen dat het wel schadelijk is en dat je er kanker van kan krijgen op deze site : http://www.stralendkind.nl/gevaar_risico/straling_wifi.php , en mijn wifi onder mn bed is best wel sterk signaal. Dus ik weet het niet zeker.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Nee, anders zou er wel een verbod heersen op de wifi kastjes. De sterkte van het signaal is dan ook niet relevant. Je kan het vergelijken met je mobiele telefoon daar wordt de mobiele straling op je lichaam gedragen maar is niet schadelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de straling van wifi heeft daar te weinig energie voor.
De golflengte is redelijk groot (te vergelijken met radiogolven) en dan is het onschadelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door sommigen wordt vermoed dat wifi-straling schadelijk is, maar wetenschappelijk onderzoek heeft dit niet kunnen bevestigen.[3] Door de radiofrequentie van de 2,4- en/of 5,0GHz-band valt deze straling onder niet-ioniserende straling.

In november 2010 werden echter door Wageningen University onderzoeksresultaten gepubliceerd die er op kunnen wijzen dat elektromagnetische straling een rol speelt bij de verslechterende gezondheid van bomen. In een laboratoriumsituatie bleek dat bladeren van esboompjes, na ruim drie maanden te zijn blootgesteld aan de straling van zogenaamde wifi-accesspoints, verdrogen en afsterven. Een verband met de verslechterde gezondheid kon echter niet worden gevonden.[
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing