Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doe je met een domeinnaam waar je vanaf wilt?

ik heb een domeinnaam waar ik vanaf wil.. maar omdat ik hem niet zo maar wil weggeven (voordat sedo hem weer inpikt) wil ik hem verkopen... het grappige is dat ik dus uitkwam op sedo... en dat bedrijf kan ik echt totaal niet uitstaan en dus ga ik daar ook geen zaken mee doen!

Iemand nog goeie tips voor mij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

als je een kans ziet om hem te verkopen, bied hem dan gewoon aan op tweakers.net, marktplaats oid. misschien ebay als hij ook te gebruiken is voor mensen buiten nederland. Ik snap dat je geen zaken wilt doen met Sedo... Ik snap het erg goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt domeinnamen laten veilen. Gebeurt wel vaker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op SiteDeals kun je een advertentie zetten. Die site is speciaal bedoeld voor alles wat met websites te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt eventueel de registratie bij een andere provider onderbrengen en verder niet met de naam doen.
Of je zet er een enkele pagina 'deze domeinnaam is te koop' onder.
Als het een aantrekkelijke naam is komen er vanzelf kopers op af, als de naam niet aantrekkelijk is zal het verkopen niet eenvoudig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de verkoop van een domein naam heb je een aantal opties;
De makkelijkste optie is om domeinnaam verkopen op een veiling op bijvoorbeeld sedo.nl of op een webmaster community zoals bijvoorbeeld sitedeals.nl of tbforum.nl
Maar hierbij heb je dus wel dat je er voor krijgt wat een gek er voor geeft. Je moet namelijk net de juiste persoon (of nog beter personen) tegen komen om op een mooie prijs te komen.

Ook kan je op je eigen website een bericht plaatsen dat de domeinnaam te koop is. Deze manier zal vooral geschikt zijn als je een domeinnaam hebt met een hoog exact zoek volume, dus veel mensen die met direct aan de domeinnaam gerelateerde woorden op je site komen.

Een laatste optie is om website's met het zelfde doel, waar jouw domeinnaam dus mogelijk interessant voor is, aan te gaan schrijven. Je geeft dan dus aan dat je de domeinnaam wenst te verkopen en je kan ook aangeven waarom de naam evt. geschikt is voor de partij waar je het aan aanbied. Let hierbij wel goed op dat je een gepersonaliseerd bericht maakt en geen standaard verhaaltje. Héél veel van je berichten zullen namelijk niet of nauwelijks gelezen worden.

Om je domeinnaam dus snel te verkopen kom je waarschijnlijk uit op een veiling.
Nog even snel wat tips aan gegevens die je bij je verkoop beter kan vermelden;
- Exact zoek volume
- Eigen bezoekers statistieken
- Eventuele filosofie achter de naam (mocht dit nodig zijn)
- Eventuele inkomsten die je uit de website hebt gehaald
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing