Werken met Gmail, Exchange en Outlook?
Voor het werk gebruikt mijn vader twee emailadressen in Outlook, maar sinds hij ook op zijn telefoon e-mail kan lezen en beantwoorden, heeft hij besloten om een Gmail account aan te maken en daar dan die twee accounts in te synchroniseren.
De mails die dan naar zijn twee huidige emailadressen worden gestuurd komen binnen via Gmail, maar hij heeft ook Exchange, en alle mailberichten moeten binnenkomen via onze netwerkserver van de netwerkbeheerder.
Mijn vader weet niet hoe dat allemaal werkt en sinds hij dus Exchange en Gmail heeft, wordt de email door Gmail zelden/niet opgehaald.
Ik heb geprobeerd om bepaalde instellingen te veranderen om de mail vaker te laten ophalen, maar schijnbaar is dat onmogelijk in Gmail.
De inkomende mail komt trouwens via een POP3 server, maar ik gebruik zelf IMAP.
Ik zou heel graag willen weten wat er niet goed is aan de instellingen, waarvoor hij Exchange nodig heeft en of het niet veel makkelijker zou werken als hij geen Exchange heeft?
Want hij moet gewoon direct bereikbaar kunnen zijn per e-mail en als hij telkens uren moet wachten, of zelfs moet gaan twijfelen of bepaalde mailtjes wel worden opgehaald, lijkt me dat niet goed.
Alvast enorm bedankt voor jullie reacties.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.