Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik op een site een captcha code moet invoeren krijg ik vrijwel altijd te zien dat de ingevulde code niet juist is. Hoe kan dit?

Het komt natuurlijk weleens een keertje voor dat ik de code inderdaad onjuist heb ingetoetst maar ik krijg deze mededeling ook heel vaak als ik wel juist heb ingevuld.
Zojuist was het weer raak. Telkens als ik een nieuwe code had aangevraagd en die goed had ingevuld, kreeg ik weer de melding dat de ingevoerde code onjuist was. Dit gebeurt dus echt keer op keer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Misschien heb je je capslock aan?
Verder typ je misschien aan het begin of eind per ongeluk een spatie.
Verder: gewoon altijd goed kijken naar hoofdletters en kleine letters, nullen en o'tjes, eentjes en i'tjes etc.

Toegevoegd na 2 uur:
Je kunt ook wel eens vragen om het uit te spreken door op een luidsprekerknopje te klikken, dit is voor mensen die het gewoon niet goed zien.
Probeer dat eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de letters/cijfers vervormd zijn zodat geen computer ze kan lezen. Maar dat maakt het, zoals al gezegd, moeilijk een 1 en l, O en 0, q en g te onderscheiden. Als ik het niet kan ontcijferen vraag ik meestal een nieuwe code aan; die optie zit bij bijna alle codes die je moet invullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een site is waar je gratis iets kan downloaden maar waar je ook tegen betaling sneller kan downloaden, wordt dit opzettelijk gedaan. De site hoopt dat je na 4x "verkeerd" de code invult overgaat tot betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om zeker te zijn dat je de juiste code hebt (is soms moeilijk te ontcijferen) druk je tegelijkertijd op de controletoets (ctrl) en het plusteken. Dit kan je enkele keren herhalen, zodat je de code duidelijker kunt zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing