Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Staan de letters die we hier gebruiken op toetsenborden in landen waar men andere letters gebruikt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (7)

In de meeste gevallen wel en is het een combinatie van de "thuisletters" en de letters van het US-International-toetsenbord, daar heel veel correspondentie (over het Internet) in het Engels gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, ik heb in aziatische landen, zoals China en Japan met een gewoon toetsenbord mails gemaakt
13 jaar geleden
Engelse, Nederlandse en Franse hebben die ook allemaal, maar als u naar bv Duitse, Spaanse of een beetje exotische taal gaat staan hun eigen tekens erop en moet u ons alfabet soms zoeken in de "speciale tekens" lijst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna allemaal behalve onze letter ij die we meestal schrijven als een i en een j, maar ook een eigen code heeft nl. ij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet in alle landen, in Saoedi-Arabie bijvoorbeeld bevat de toetsenbord arabische letters, natuurlijk kunnen ze daar ook gewoon westerse toetsenborden kopen.

Bron: google
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna ieder land heeft een appart toetsenbord. Je moet naar de eerste 6 letters kijken bijvoorbeeld. Dat van NL begint met qwerty en die van Belgie Azerty Duitsland Qwertz. Maar in andere landen gebruiken ze andere letters dan latijns zoals rusland gebruikt cryllisch toetsenbord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zag in Bulgarije ergens een toetsenbord met Cyrillische letters. Maar boven iedere letter stond rechts en kleiner een letter van ons alfabet. Je zult wel ergens om kunnen schakelen en dan in Latijns schrift kunnen typen. (Ik heb er niet zo op gelet en er niks over gevraagd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing