Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een foto van een olifant - vrijstaand - die ik meerdere keren op één A4-tje wil plaatsen en vervolgens wil afdrukken. Hoe ga ik te werk?

De foto heb ik gevonden op internet. Ik wil dus proberen of ik die foto - een vrijstaand gemaakte olifant op witte achtergrond - meerdere keren op een A4 kan plaatsen en vervolgens afdrukken. Maar hoe ga ik te werk? Moet ik eerst een pdf van die foto maken? En wat ik ook lastig vind: Hoe kan ik nu van te voren al zien hoe groot een foto in werkelijkheid is? Hoeveel cm bij hoeveel cm? Wie weet hoe het moet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Je opent Word.
Nieuwe bladzijde, oftewel nieuwe pagina.
Dat is een A 4.

Je kiest: invoegen (insert)
Je kiest: afbeelding
Je kiest: van bestand (from file)

Dan wordt je verkenner geopend en kies je het plaatje en klikt op : invoegen (insert)

Dan krijg je het plaatje op je A 4 tje.
Als je er op klikt zie je vier hoekjes.
Met die hoekjes kun je schuiven tot het plaatje net zo groot is als je wilt.

Dat hele proces herhaal je een paar keer.

Niet vergeten het bestand op te slaan.

---------------------

Als je wel een fotobewerkingsprogramma hebt,
dan hangt het er van af welk programma............
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan met welk programma je dit wil doen. Ik neem even Photoshop. Een A4 is 210x297 mm. Bij een resolutie van 72 dpi (daar ga ik vanuit omdat je de foto van internet hebt geplukt) is dat 595x842. Beter zou zijn als je de resolutie instelt op 300 dpi - dan wordt het in pixels 2479x3508. En daarmee kun je redelijk goed afdrukken. Je kunt het eindresultaat opslaan als .jpg, maar .pdf is ook prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook als je met je rechtermuisknop op de foto gaat, en dan op afbeelding bewerken (kan ook net iets anders in die trant zijn, moet je maar even kijken welke het is) klikt, dan opent zich een schermpje waarop je ook de 'grootte' kan aanpassing. Deze maten zijn in centimeters, dus dan weet je precies hoe groot deze wordt als je hem uit hebt geprint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing