Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je een Wikipedia pagina aan of krijg je zoiets aangeboden...

Ik tekende sinds kort een Modellen contract met de op 1na grootse modellen bureau ter wereld genaamd Ford Models USA
Ik krijg de laatste tijd zeer veel interview aanvragen van de krant mode tijdschriften enz...
Hiervoor werkte ik bij het gerenommeerde bureau Dominique Models Brussel...
Ik heb toch all heus wat opdrachten in mijn bagage zitten!
Het zou misschien fijn zijn moest je een Wiki Pagina zelf kunnen aanmaken.... :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

dat kun je zelf als je naar wikipedia.nl gaat. maar je moet wel echt bekend zijn. mij hebben ze al 2x verwijderd :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha. En wie ben jij dan ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niemand speciaals :D
je moet op wikipedia naar jezelf zoeken, dan vind je bovenaan de zoekresultaten een rode link met deze pagina aanmaken, daar klik je op.

zorg wel dat je artikel bronnen heeft en aan alle eisen voldoet, anders word hij verwijdert, kijk hier maar even:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Snelcursus/Nieuw_artikel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wikipedia gaat over kennis, niet over reclame. Dus je hebt grote kans dat het weer verwijderd wordt. Veel beter is een eigen website waar je uitgebreid verslag kunt doen van al je activiteiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wikipedia heeft vervelende beheerders
Als je vindt dat je bekend genoeg bent, zorg dan je in je eigen artikel vooral en alleen feiten geeft, en geen mening.

Kijk ook eerst naar artikelen van andere bekende modellen, zie de link met voorbeelden
Let bij de foto die je upload, dat die rechten vrij is.
Zorg dat je ook in die lijst komt (zie link) , al zie ik zo niet meteen hoe dat werkt. Misschien kun je de pagina van de tweede link gewoon editen en er je naam bij zetten

Mar ik zou eerst een eigen pagina maken, daarbij kun je delen van een andere modellen pagina kopiëren, en je eigen gegevens invullen.
Begin met alleen tekst zonder links, dat vullen anderen vaak al snel in.
Zet er wel meteen links in naar je werk en bureau oid, zodat anderen je status kunnen controleren.

Een compleet nieuwe pagina begin je door in de URL vaneen bestaande pagina zoals http://nl.wikipedia.org/wiki/Adriana_Lima

je eigen naam in te tikken op de plaats van het andere model
Maar je moet wel ingelogd zijn.
En het kan zijn dat je eerst een paar dagen moet wachten voordat je echt een pagina mag aanmaken
Ondertussen kun je zelf bestaande pagina's van anderen verbeteren.
Zoe wat je leuk vind en zoek verbeterpunten en pas het aan.
Dat gaan anderen ook met jouw pagina doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Wikipediapagina over jezelf aanmaken wordt zeer sterk afgeraden. Tenzij je een hele slimme schuilnaam kiest en heel neutraal over jezelf kan schrijven. Dat laatste is precies het probleem. Dat kan bijna niemand (ook ik niet en ik bewerk WP al 7 jaar ). Als je echt bekend wordt schrijft een fan, fotograaf of opdrachtgever wel een stukje. Let maar op. Nog even geduld. Wat je intussen kan doen is een Twitteraccount openen en heel veel tweeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding