Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik tussen twee PC's internet delen?

Ik heb een PC met Windows Vista Home Premium (SP2) (deze heeft wifi + Lan-poort) en een (wat oudere) PC met Windows 7 Ultimate (SP1). deze heeft geen ingebouwde wifi-ontvanger, maar wel een gewone lan-poort, kan ik met een programmaatje mijn internet delen tussen deze twee computers? zo dat ik op die wat oudere ook gewoon kan internetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ligt er een lan kabel tussen die 2 pc's? Zo ja dan kun je dus via de vista pc via wifi verbinding maken met internet/de modem/router die als AP dient. Dan kun je de wifi adapter bridgen (beide selecteren » rechtermuisknop...) met de lan kaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kan ook gewoon een splitter kopen bij de mediamarkt bijv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allebei via de lanpoort aansluiten op een router en je kunt allebei op internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt gewoon een netwerkkaart kopen van bijvoorbeeld het merk belkin wat ik zou aanraden het is niet zo duur en werkt goed. dmv van deze netwerkkaart heeft je computer ook draadloos netwerk (wifi ontvanger).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jah dat kan heel makkelijk, als je een router neemt is dat zo gedaan, routers van het merk SiteCom kan ik je aanraden, wel eentje nemen die draadloos netwerk levert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing