Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kunnen DDoS aanvallen worden uitgevoerd? (lees beschrijving)

Hoe komt de aanvaller aan de computers die nodig zijn en hoe kan een computer heel veel verzoeken sturen? Kortom, hoe werkt het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Diegene besmet een bestand (muziek, foto etc etc) en plaatst deze online op een bekende site zodat mensen deze gaan downloaden.
Ik zal niet de naam noemen waar mee de meeste virussen/trojans worden gemaakt daar dit waarschijnlijk de site regels zal breken en tevens ben ik er niet op uit mensen op gedachten te brengen (laat staan dat je het kunt krijgen, het programma wat het meest gebruikt wordt kost vele duizenden euro's op de markt en alle trojans/virussen gemaakt met dat programma worden door geen enkele virusscanner herkend daar de signature met iedere handeling veranderd).

Als men genoeg besmette PC's heeft, dan gaat men via IRC deze activeren en richten op een website/IP/server die men wil aanvallen. Van af dat moment gaat de besmette computer (zombie genaamd) die website continue verzoeken versturen.
Er zijn verschillende soorten DDOS aanvallen mogelijk, echter 1 daar van is onmogelijk te blokkeren, de andere DDOS aanvallen kunnen met een top layer protection worden afgeweerd.
Men kan bijvoorbeeld continue de website gaan opvragen, men kan het opvragen van de website halverwege stoppen etc etc. Wederom zal ik hier niet diep op in gaan daar dit mogelijk de site regels breekt.
Je hebt botnets van 1000 stuks, maar er zijn ook botnets van een miljoen en meer.
Als je meer wilt weten moet je toch maar eens googlen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing