Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een domeinnaam kopen die nu door iemand anders wordt gebruikt?

Ik zou graag in het bezit zijn van een domeinaam die momenteel door iemand anders wordt gebruikt en ik zou die graag bezitten hoe kan ik ervoor zorgen dat dat domeinnaam van mij is.

PS;Ik wil het niet direct kopen(dus niet aan de bezitter van de dommeinaam vragen om het te verkopen aan mij)
Ik zou het eigenlijk op de vervaldag willen kopen en dan aan iemand anders willen verkopen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
953

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is niet zoals met een pot jam:

op 31-12-2005 vervalt deze website.

Zo werkt het helaas niet.

Zolang de eigenaar het domein in bezit heeft, is er geen verval datum. Zodra de eigenaar zelf de website niet meer wilt / kan betalen / gaat verkopen, kan jij de website kopen. Zolang een website in gebruik is, zal je geduldig moeten afwachten tot deze vrij is. Dat kan een week, maand, maanden, jaar of járen zijn.

Geduld is hierbij dus een schone zaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ankof Je kan ook ineens voor 5 jaar of langer betalen en als eigenaar krijg je sowieso de eerste kans tot verlenging.
Lijkt me logisch, toch?
Wie zou er trouwens extra geld geven aan jou indien die niet zeker kon zijn van deze voorkeursbehandeling?
Het zou maar een zootje worden indien niemand zeker was van het behoud van een domeinnaam die aan een firma of organisatie is gelinkt, denk je ook niet?
Denk hier maar eens wat dieper over na, dan zie je de logica van deze handelswijze ook wel in. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik vind er niks tegenstrijdig aan. Als je een huis koopt en je betaalt de hypotheek niet meer, dan wordt het huis ook verkocht. Waarom zou dat anders zijn met een domeinnaam?

Andere antwoorden (1)

Je kan een domeinnaam pas kopen als de huidige 'eigenaar' ervan geen verlenging betaalt.
De huidige 'eigenaar' heeft altijd de eerste optie tot verlenging.
Die optie tot verlenging wordt trouwens geruime tijd voor de vervaldag aangeboden dus de kans dat jij de huidige 'eigenaar' kan afkopen is op legale wijze niet mogelijk.

Je kan dus beter je vindingrijkheid aanwakkeren en zelf een originele domeinnaam bedenken want geloof me... als jij op vinkenslag ligt voor een domeinnaam waaraan jij geld hoopt te verdienen door die verder te verkopen dan ben jij lang niet de enige.

Goeie of interessante domeinnamen worden vaak voor levenslange termijn afgekocht.

Geduld zal dus jouw aan-deel zijn in deze kwestie ;-)

Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding