Hoe vind ik een professionele fotograaf voor een feest?
Ik zoek iemand die een uitgesproken eigen stijl heeft.
Ik wil online ook zijn portfolio bekijken.
2. Draai het papiertje om.
3. Draai het papiertje nogmaals om.
4. Loop met het papiertje naar je vaste telefoon.
5. Kies het nummer dat op het papiertje staat.
Ik zit te denken om de zoom van de flitser iets uit te zoomen zoals de flits niet beeldvullend is, maar meer een nadruk geeft. En dan ook oppassen voor de slagschaduws... Of indirect flitsen waarbij veel egaal wordt uitgelicht.
Mijn verwachting is dat er weinig omgevingslicht zal zijn.
Heb effe zitten expirimenteren. Maar directe flits en dan de flits lekker tele ingezoomd en wide schieten geeft een erg mooi effect. Niet alleen de vignettering, maar de hele focus in het beeld. En dan eventueel nog met z/w foto's. Iets als een moderne retro.
Ik kom nu een foto tegen in de telegraaf die met deze techniek lijkt te zijn gemaakt...
http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00935/KUNDUZ_onder_missle_935858i.jpg
In mijn optiek is het een flitser, die staat links van de camera (wellicht met een beugel).
Aan het oor van rutte goed te zien (links boven). De flitser kan je in stapjes inzoomen, dus misschien niet tot het uiterste ingezoomd.
Het is duidelijk een flits, omdat de foto en de flits is 'berekend' voor rutte, dus daarachter wordt het al snel donkerder. Gezien de onscherpte van de foto, denk ik zelfs dat er gebalanceerd is geflitst, dus veel omgevingslicht met een kleinere flitst voor het beetje accent in de foto extra.
De slingers hebben ongeveer hetzelfde licht als rutte. Het kan al met al ook gewoon photoshop zijn geweest:-)
(hoe spannend kan je een standaard hollands feestje fotograferen voor merendeel mensen van 65+) Ga er een leuk fotoboek van maken voor mijn ouders. Verrassend hoe weinig er ge-photoshop-d hoeft te worden.
Alleen die 'grijze' koppen op de voorgrond soms wat minder shoppen. Die pakken het licht van de flits wel heel erg goed op. Vooral die 'glans zilvergrijsharigen'. Het enige nadeel van de techniek is dat alle foto's liggend geschoten moeten worden. Anders komt de flitser van links en dan heb je wel een enorme slagschaduw die niet mooi is.
Heb 4 foto's toch staand gecropd, 1-tje mag op een volle A4 pagina van het boek.
Heb 3 foto's die elk als een poster op 2 pagina's goed eruit komen. Daarop is lekker veel te zien. En een vouw in het midden is mogelijk.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.