ik heb ineens problemen me het verkrijgen van een netwerkadres bij het maken van wireless internetverbinding vanaf mijn netbook. Hoe los ik dit op?
Ik heb een medion netbook E1210 waarmee ik probleemloos draadloos het internet op kon. Ineens wil dat niet meer lukken. Bij het maken van de verbinding geeft hij aan problemen bij het krijgen van een netwerkadres en krijg ik maar beperkte verbinding (zo'n internetsymbool met zo'n geel driehoekig teken daarvoor). Ik heb het diverse malen geprobeerd en ook al onze router (Zyxel, geschikte voor bedraad en draadloos internet) aan en uit gezet maar niets helpt. Hoe los ik dit op??
Toegevoegd na 10 uur:
Mijn router is beveiligd met een eigen wachtwoord en de draadloze verbinding heeft het tot voor kort altijd gedaan.
Ik heb de wireless instellingen van de router doorlopen en alles was goed. Heb ze toch nog opnieuw ingevuld en geaccepteerd. Daarna had ik na een tijdje ook weer verbinding. Zodra de pc uitmoet, is na het opnieuw starten het oude probleem weer terug.
Heb geprobeerd via "herstellen" de verbinding weer gaande te krijgen. Geen resultaat.
Ik heb op aanwijzing van een ingezonden reactie via opdrachtprompt geprobeerd met commando's het netwerkadres te vernieuwen, maar kreeg o.a. de melding dat de draadloos netwerkadapter ontkoppeld was! Dat verbaast mij, zeker nu ik daarna weer een tijdlang verbinding heb gehad. Na het opneuw aanzetten van de pc had ik het probleem weer.
Op de netwerkadapter zit het laatste stuurprogramma.
Hoe kan ik die netwerkadapter weer koppelen, als dat echt het probleem zou zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.