Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik de downloadsnelheid voor Usenet omhoog?

Ik heb een payserver van Eweka sinds vandaag en download via usenet met het programma sabnzb. Nu ben ik 5 uur aan het downloaden en is er pas 7GB binnen, dat is nog geen 400kb per seconde. Met de gratis downloadservice van XS4ALL download ik 4x zo snel, maar helaas is daar de bewaartijd maar 30 dagen tov eweka die tot 1200 dagen terug gaat.

Is er een instelling of iets anders waarmee ik de downloadsnelheid omhoog krijg?

13 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Heb je wel het snelste account, (tot 100 MBit) en ook 8 connects open staan?

Ik vind het niet zo vreemd, als ik je toelichting lees, en het kan helemaal niet aan je instellingen liggen, als je bij XS4ALL zo snel downloadt. Vergelijk de retentie (3 jaar tegen 1 maand) en je kunt dan zeggen dat het uit de lengte of uit de breedte moet komen.

Eweka zal populair zijn, door die enorme retentie, en dat betekent ook dat er veel mensen tegelijkertijd de spullen, die 2 of 3 jaar geleden zijn gepost, zitten te downloaden.
En dan krijg je te maken met een afgeknepen snelheid. Bij XS4ALL gaat het allemaal supersnel omdat er weinig op de servers staat.

Enige wat erop zit, is om contact op te nemen met Eweka, maar zoals je zelf op internet ook wel kunt lezen, is Eweka prima, maar de support zou heel wat beter kunnen.
Mijn conclusie is dat snel downloaden en zo'n lange retentie niet samen kunnen gaan, of de accounts zouden onbetaalbaar worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een sneller abbo nemen ( 100 MB ) zoals wordt voorgesteld, heeft alleen zin als je ook een dergelijke snelheid hebt van je provider. Voor 100 MB heb je glasvezel nodig!
Het enige wat ik kan bedenken is dat er in SABnzbd een snelheidsbeperking staat ingesteld. Controleer dit in de instellingen van SABnzbd. Open de webpage in je browser. Klik bovenin op instellingen en selecteer het tabblad algemeen. Helemaal onderin staat een vakje waar een download beperking kan worden ingevuld. Zorg dat deze op nul ( geen beperking) staat.
De snelheid boosten kan door de artikel buffer grootte in te vullen, net onder de vorige genoemde instelling. Veel gebruikte waardes zijn 70M en 120M. Speel hier eens wat mee.
Onderstaande link geeft de SABnzbd wiki over "highspeed downloading"; weliswaar in het engels.

Suc6

Toegevoegd na 1 minuut:
ps. Je hebt in ieder geval het beste usenet-download programma gekozen :-)

En de link:
http://wiki.sabnzbd.org/highspeed-downloading
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing