HELP! Ik krijg geen verbinding met internet op 1 van mijn laptops. Waar ligt dit aan?
Sinds deze maand heb ik internet van Online waarop mijn laptop het prima doen (Windows 7). Echter de laptop van mijn vriendin (Windows XP) heeft geen verbinding met het internet.
De laptop ziet het netwerk en ik kan er ook verbinding mee maken (WIFI) d.m.v. het inloggen via de WPA2-PSK beveiliging. Dus hij is verbonden met de router alleen is er geen verbinding met het internet.
"Gewoon" met de kabel verbinden werkt ook niet, levert exact dezelfde situatie op.
Volgens mij heeft de laptop in het begin wel een korte tijd verbinding gehad met het internet.
Wat heb ik geprobeerd:
- De naam van het netwerk veranderd (had op internet gelezen dat dit eventueel problemen op zou kunnen leveren)
- Type beveiliging veranderd naar WEB (geen effect dus weer teruggezet naar WPA2-PSK)
- Instellingen van de router bekeken of er nog op een andere manier beveiligd wordt, bijvoorbeeld selectie op MAC-adres (dit is niet het geval)
- uiteraard de standaard probleemoplosser van windows gedraaid, "neem contact op met uw netwerkbeheerder"
De laptop heeft in het verleden gewoon elke dag verbinding gehad met een andere internet verbinding (veranderd door verhuizing)
De laptop komt uit Polen en heeft ook de Poolse versie van Windows, maar ik denk dat dit niet van invloed zal zijn.
WAAR ZIT MIJN PROBLEEM, WIE KAN MIJ HELPEN?????
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.