Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een video op youtube geplaatst waarbij ik mijn speakers test met een muziek. En ineens word er op mijn zelfgemaakte filmpje verwijderd door cop

Door copyright blijkbaar, van de nummer die ik in de video afspeel.
Is dit nou zo erg? Dat ik dus geen filmpje mag plaatsen op youtube waarbij ik muziek afspeel? Hoe zit het nou ik ben erg verward.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Auteursrechtelijke muziek is niet toegestaan. Althans... Niet alle muziek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je betaalt wel.

Andere antwoorden (4)

Muziek mag je alleen gratis afspelen in een klein gezelschap, zoals bijv. thuis. Als de muziek voor een grotere groep te horen is, zoals op school of op een winkelcentrum of, in jouw geval, op YouTube, dan moeten daar BuMa-rechten voor betaald worden. Dit is een kleine vergoeding voor de persoon die de tekst geschreven heeft, voor diegene die de muziek geschreven heeft en voor de uitvoerende artiest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er vanaf of je de titel van dat nummer met de auteur erbij vermeld hebt. Als je dat meestal in de omschrijving vermeld op YouTube, én even op het einde van je filmpje aangeeft wat voor nummer je gebruikt hebt en de auteur, dan is de kans groter dat je filmpje niet verwijderd wordt.

Dit omdat het anders kan lijken alsof jij ook de auteur van dat nummer bent. En dat vindt de echte auteur natuurlijk niet zo leuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De echte auteur vind het vaak sowieso niet leuk dat jij zijn muziek afspeelt voor een publiek en daar niets voor betaald. Dat vinden de meesten erger dan dat hun naam niet wordt genoemd. Het klopt op zich wel wat je noemt, naamsvermelding is ook een deel van het auteursrecht, maar het is niet het enige. Het is dus onjuist om te stellen dat als je daaraan voldoet, het wel zou mogen, want je moet ook aan de rest van het auteursrecht voldoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
betaalt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zeuren over spelling (zie richtlijnen). Iedereen maakt wel eens een foutje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je!
Wees blij dat you tube dit gedaan heeft, ze beschermen jou op deze wijze tegen mogelijk torenhoge schadeclaims en boetes.

Het uitzenden van auteursrechtelijke stukken zonder toestemming wordt zwaar beboet en de auteur kan een behoorlijke schadevergoeding eisen, zeker als dit een Amerikaanse onderneming is en zijn recht tracht te halen via de Amerikaanse wetgeving.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je!
In de beschrijving zetten

ALL RIGHTS ARE SERVED, THIS IS NOT MY MUSIC enso

ARTIST + SONG :''

en aan het eindje van de liedje zetten van wie het is.

op google vind je vast info hoe je dit kan omzeilen (google: ''youtube music rights'')
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding