Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik word op mijn mailadres min of meer doodgegooid met mails van ene Eddy the weasel, die me van alles aan wil smeren, hoe kom ik daar vanaf?

ZONDER die mail te openen? Ik bedoel: Eddy the weasel, dat alleen al zorgt ervoor dat ik er geen enkel vertrouwen in heb in die mail, -laat staan dat ik die wil openen- en het is ook geen reactie op een offerte of product waar ik op welke manier dan ook kenbaar heb gemaakt interesse te hebben...

Het is een oud zonnet adres, mocht dat op een of andere manier nog een verschil maken met de te nemen stappen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ga je mail lezen met een programma als Mozilla Thunderbird en markeer het daarin als spam.

Of beter en handiger: haal je Zonnet mail op via Gmail, dan filtert die de meeste spam automatisch al voor je.

Toegevoegd na 53 seconden:
Enige uitleg over hoe je je Zonnet-mail leest via Gmail wil ik wel geven, maar daar wacht ik even mee om te zien of dat ook gewenst is.

Toegevoegd na 3 uur:
Als je een Gmail account hebt (aanmaken is niet moeilijk, dus ga ik niet uitleggen) en bent ingelogd, klik je rechts bovenin het browserscherm op het tandwieltje en in het menu dat verschijnt op "Instellingen voor Gmail". Klik vervolgens in de gele balk die je dan krijgt op "Accounts en import".

Ga nu een stukje naar beneden, naar "E-mailberichten ontvangen via POP3" en klik daarachter op de knop "POP3 emailaccount toevoegen". Voer in het schermpje dat verschijnt het emailadres in van je Zonnet-account en klik op "Volgende stap".

Nu voer je je Zonnet-gegevens in: je Zonnet-gebruikersnaam, je Zonnet-wachtwoord en de POP-server van Zonnet (pop3.zonnet.nl). Vink overige opties aan naar behoefte. Klik nu op "Toevoegen".

Het kan zijn dat de POP3-server niet juist is, omdat Zonnet nu van Tele2 is. Probeer dan pop3.tele2.nl of mail.tele2.nl.

Verder kan ik het niet checken voor je, omdat ik zelf geen Zonnet-account heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Gewoon zorgen dat berichten van deze afzender meteen in je junk-boxje terecht komen, en geen aandacht aan schenken
13 jaar geleden
Het adres van de afzender blokkeren, dan kan er geen e-mail van die persoon meer in jouw inbox terecht komen.
Plaatje bij antwoord
Amadea
13 jaar geleden
Alles wat onzin is kun je bv. bij outlook via de optie bericht laten blokkeren, dan gaat het direct door naar de postbak verwijderde berichten. Op die manier hoef je het niet te openen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet de berichtjes die je niet aanstaan gewoon bij ongewenst en dan kan je ze niet meer binnenkrijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden kun je toepassen, echter je kunt ook onderstaande link volgen en dan pakken ze hem aan voor spam en kan hem dat veel geld gaan kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing