Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Beste mensen, hoe maak ik van websitepagina een PDF? Op icoontje klikken geeft uiteindelijk foutmelding en via optie 'ctrl + P', PDF lukt ook niet.

Alternatieve manier? Krijg bij bovenstaande pogingen telkens foutmelding (Adobe). Weet niet welke fout en hoe ik dat zou kunnen verhelpen.

Toegevoegd na 16 minuten:
De 'ctrl + P' PDF lukt maar ten dele: Ik krijg een totaal niet gelijkende, onoverzichtelijke PDF te zien. Helemaal uitgerekt en niet te vergelijken met de originele website. Ook zijn tal van kleuren en foto's weggevallen. Wat te doen?

Toegevoegd na 28 minuten:
Bij opslaan 'cmd (ctrl was vergissing) + P' > PDF > "Save as Adobe PDF" krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden bij het opslaan. Maar welke fout wordt niet aangegeven....

Toegevoegd na 29 minuten:
Bij opslaan 'cmd (ctrl was vergissing) + P' > PDF > "Save as Adobe PDF" krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden bij het opslaan. Maar welke fout wordt niet aangegeven....

Toegevoegd na 1 uur:

Toegevoegd na 2 uur:

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
792

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ctrl+p is printen. Misschien printscreen maken en opslaan als pdf?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je het al geprobeerd via Bestand > Afdrukken (en daarna kiezen voor Adobe PDF Creator)?

Adobe Reader is een zwaar programma. Ik zou het van de pc verwijderen -via Configuatiescherm > Software (of: Programma's en onderdelen)-, de pc opnieuw opstarten en Foxit PDF Reader + Foxit PDF Creator downloaden. Je vindt die programma's hier:
http://foxit-pdf-creator.nl.malavida.com/d2380-gratis-downloaden-windows
Wereldwijd wordt het door meer dan 100 miljoen mensen gebruikt.

Als je een PDF van een webpagina wilt maken, ga je in je browser naar Bestand > Afdrukken en je vervangt de naam van je printer door Foxit DPF Printer.
(Lees meer...)
Pieter2011
13 jaar geleden
Door de webpagina te printen naar een PDF-printer (zie vorig antwoord) of in te lezen in Adobe Acrobat. Nog beter is Adobe Distiller als "printer" te gebruiken. Maar kies eerst een "print preview" om te kijken of alle onderdelen van de website wel geprint kunnen (mogen) worden en e.e.a. er naar wens uitziet. Want als de preview niet OK is, zal de uiteindelijk te printen PDF dat ook niet zijn of ongewenste vervormingen hebben. Dit wordt binnen de betreffende website bewust geregeld met CSS- statements, waardoor de website er op een beeldscherm anders uitziet dan wanneer geprint.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding