Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik in google documents de spellingscontrole op Nederlands zetten?

Ik wil google document gaan gebruiken om voor school online mijn opdrachten en huiswerk online op te slaan zodat ik dit overal bij de hand heb wanneer ik dit nodig heb.
Nu heb ik al een kleine tekst getypt in google documents,maar ik krijg veel rode streepjes in mijn tekst,bij controle blijkt dat google alles in het Engels wil vertalen.
Dit vind ik uiterst irritant,en vraag me dus af of ik dit ook kan veranderen in het Nederlands.
Ik heb de standaard instellingen van google chrome zelf wel in het Nederlands staan,en ook de spellingscontrole ook op Nederlands staan,maar dit werkt alleen op internet pagina's en niet in google documents.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, die optie is er helemaal niet. Ik was zelf ook benieuwd, en heb alle opties in de diverse tabs bekeken, maar omschakelen naar een andere taal zit er niet bij.

Mogelijk komt dat, omdat de standaard spellings checker zo dramatisch slecht is. Google zal waarschijnlijk eerst die Engelse checker goed willen hebben, voor ze met andere talen beginnen.

Google even op "spell checker google documents" en er is veel over te lezen, vooral klachten.

Maar er is wel een trucje om in het Nederlands te laten checken. Klik even op "vertalen" (makkelijk te vinden) en de nederlandse spellings-checker werkt direct.

Je moet dit wel doen VOOR je een complete tekst in gaat typen. Dus typ één woord, laat dat vertalen, en je dutch checker werkt. Ga dan je tekst typen. Als je dat andersom doet, krijg je eerst een uiterst gammele vertaling van dutch naar dutch :-)

Maar ik moet er bij zeggen, dat die Nederlandse checker zijn werk ook absoluut niet goed doet. Ik heb even getest met wat combinaties van "onmiddellijk" en "interessant".
(interesant, interresant, onmidelijk etc.)
Als je dat zelf eens probeert, dan zie je dat hij goed geschreven woorden keurig onaangetast laat (dat doet ie dus goed) maar sommige fout geschreven woorden ook.

An zo'n spelings sjekker hep je dus nix ;-)

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik heb nog een optie gevonden.
Klik op de tab helemaal links naast "edit", de tab "file".
Pak de 4e optie "language" en kies "Dutch".

Dan doet ie het ook, maar mogelijk nog slechter.
Als ik daar 2 keer "interessant" typ, dan vindt ie het één keer goed, en één keer fout :-) Klopt niks van dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding