Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan een computer toegang tot mij netwerk verbieden?

Ik heb juist opgemerkt dat "MARC-PC" verbonden is met ons netwerk, ik ken die persoon niet. Ik wil hem toegang verbieden tot mijn netwerk. Gaat dat? Mijn draadloos internet is beveiligd (met een enorm lang wachtwoord, maar ik weet dat je paswoorden gemakkelijk kan kraken met bepaalde software)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja dat kan, je moet even opzoeken hoe je je router bereikt via je browser (even googlen) of probeer 192.168.1.1 eens. Daar kan je MAC-adressen blacklisten. Maar ik zou eerst even je wachtwoord voor draadloos netwerken veranderen en de beveiliging naar WPA2 zetten als deze daar niet opstond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je zou voor de gein je draadloze modem eens aan een pc aansluiten, dan stel je je router in dat welk adres er ook gevraagd word, er door word verwezen naar deze pc (met webserver)..

maak meteen de website van hotmail/live na... dan zal marc het lachen snel vergaan.

ik had ook "last" van mijn buren, op die manier ben ik achter hun msn adres gekomen (dat vulde ze in, en ik was zo aardig het wachtwoord niet op te slaan) en heb ze toegevoegd en botweg voiceclips gestuurd en langs de appartementen hier gelopen.. ze hadden het niet meer toen ik aanbelde.. en stribbelde niet tegen toen ik een bijdrage voor het gebruikte internet vroeg.

Toegevoegd na 47 seconden:
en ja, op jouw eigen netwerk mag je zon beetje doen wat je wilt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing