Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

belasting over op internet verdiend geld?

Ik heb een website en hier verdien ik aardig wat geld mee en dit komt binnen op een paypal account. Kan ik dit gewoon naar mijn betaal rekening bij een bank overmaken zonder dat de belastingdienst dit weet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
947

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Nee. Dat komt een keer uit. Ik zou naar de kvk gaan en vragen hoe je hier het beste mee kunt omgaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe je je geld verdient is niet van toepassing je moet het aan de belastingdienst opgeven en belasting betalen. Anders heet het zwartwerken. De aanslag die je kan verwachten als de belastingdienst je opspoort is echt niet misselijk.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
dit vinden ze altijd uit. Je mag tot €4000,= per jaar belastingvrij bij verdienen zodra je hierover komt moet je belasting betalen. Doe je dit niet en ze komen erachter maken hun een ruwe schatting en betaal je over dat bedrag, wat hun denken, en geloof mij dat is altijd veel meer dan wat je werkelijk hebt verdient
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal geen oordeel vellen over of je dit nou zou moeten doen of niet. Je weet zelf wel dat het illegaal is.

Afhankelijk van de hoogte van het bedrag, kun je het overmaken naar je bankrekening, zonder dat de belastingdienst hiervan op de hoogte wordt gesteld. Pas bij grote bedragen (ik dacht 25.000 euro) moeten banken transacties melden. Daaronder wordt er niets gemeld.

Aan het eind van het jaar moet de bank je saldo op 1 januari van dat jaar en op 31 december van dat jaar opgeven. Is je vermogen erg toegenomen en past dat niet bij het inkomen dat je opgeeft, dan gaat er een belletje rinkelen bij de belasting. (Mag je zelf bedenken wat je dus moet doen om dat belletje niet te laten rinkelen...)

De belastingdienst kan altijd een steekproef doen en jou eruit pikken, dan ga je wel nat. Je moet dan alsnog de belasting betalen en daar bovenop een behoorlijke boete.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mag ik misschien weten hoe je dan verdiend via internet wil zelf ook wel wat bijverdienen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding