Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een manier om Firefox standaard geen cookies te laten accepteren, maar wel selectief?

Wat ik wil is dat Firefox standaard geen cookies accepteert, maar dat wanneer een website een cookie wil zetten, ik een melding krijg waarop ik kan kiezen om de cookie te accepteren, tijdelijk te accepteren, of af te wijzen.

Dit werkt niet simpelweg door de optie "Cookies accepteren" uit te schakelen. Dat is een alles of niets optie. Geen cookies is geen cookies en dan kun je dus niet inloggen op cookiegebaseerde sites zoals Gmail en ook GV.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Ik kan je een antwoord geven voor de Engelstalige versie van Firefox. Ik denk dat je er wel in zult slagen de Engelse teksten naar jouw Nederlandse versie te vertalen.

Ga (via Tools --> Options) naar de tab Privacy. Zet daar "Accept cookies from sites" uit.

Nu wordt geen enkele cookie meer geaccepteerd.

Klik nu op de knop "Exceptions..." die naast deze instelling staat. Type bijvoorbeeld "www.goeievraag.nl" in, en kies vervolgens voor "Allow" of voor "Allow for Session" - net wat jij wilt.

--

Dit is nét niet helemaal wat je wilt (er wordt jou geen vraag gesteld), maar het komt heel erg in de buurt, vermoed ik.

Zie de plaatjes om het wat duidelijker te maken.
Plaatje bij antwoord
Cryofiel
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing