Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je een wikipedia pagina krijgen, zonder dat het tot spam word aangemerkt?

Ik vind persoonlijk dat mijn bedrijf/massagepraktijk veel nieuwswaardige elementen heeft wat feiten zijn, o.a. door een wereldrecord te vestigen en 2 massages in zijn geheel te ontwikkelen (die ook vastgelegd zijn). Echter als je een pagina van een persoon of bedrijf aan maakt, word deze snel verwijderd. Dus hoe voorkom je dat of hoe kun je toch een wikipagina krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
464

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik begrijp het even niet. In mijn optie is Wikipedia een encyclopedie, die door iedereen kan worden bijgehouden. De onderwerpen in een encyclopedie worden lemma genoemd. Als je dus een woord, begrip of naam tegenkomt en je wil weten wie of wat dat is dan kun je dat in Wikipedia opzoeken, althans als er een lemma van gemaakt is. Als je een lemma maakt en beschrijft, dan moet het wel iets zijn waarvan verwacht kan worden dat er ooit iemand de behoefte zou hebben om hier meer van te weten. Ik ben echt niet geïnteresseerd in jouw massage wereldrecords, maar als je hiervan een lemma maakt en dit niet al te zeer op jezelf of je eigen bedrijf betrekt, dan lijkt me dat dit mogelijk zou moeten kunnen zijn. Ik ken echter de criteria van Wikipedia van heden niet. Vroeger waren er groepjes lieden (meestal jongetjes) die dachten te scoren met het maken van 30 lemma per dag. Van elk ding dat ze tegenkwamen maakten ze een lemma en waagde het niet hierin iets te veranderen, dan kreeg je de "Wiki-maffia" op bezoek, die jouw bijdragen gingen "vernielen".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er moeten alleen maar feiten instaan en die moeten controleerbaar zijn in goede bronnen. Het mag niet op een advertentie lijken en moet goed geschreven zijn. En het onderwerp moet belangrijk genoeg zijn want niet elke winkel verdient een wiki.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding