Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Nieuwe router: wel internet via lan verbinding maar draadloos netwerk kan geen verbinding maken?

Hallo,
Ik heb een nieuwe router hier staan, ik heb heel de handleiding gevolgt maar zonder het gewenste resultaat. De router geeft namelijk wel internetverbinding via een lan kabel door maar draadloos internet werkt niet. Wanneer ik ga scannen naar draadloos internetverbinding bij mij in de buurt zie ik mijn router wel staan maar zodra ik verbinding wil gaan maken zegt hij dat dit niet mogelijk is.

Wie heeft een oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
839
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Router: Icidu 300N Wirless Router Laptop en computer
Computer: Windows XP
Laptop: Windows 7 Provider: UPC Nederland

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heb je in je laptop c.q. pc wel de beveiligingssleutel ingevoerd. Dat is meestal warom je geen verbinding krijgt. Daarnaast kun je ook je ip, gateway en dns handmatig activeren op je pc als je de sleutel hebt ingevoerd, maar dat is waarschijnlijk niet nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk naar de beveiligings instellingen van je router, ik heb hem meestal op WEP staan dat is het makkelijkste, het adres van je router begint met 192.168.?.?, succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beveiligingssleutel invoeren wil nog wel eens helpen, aangezien je computer de router wel detecteert..... anders...

Trek de stekker, van de router, uit stopcontact voor seconde of 20 en dan nogmaals proberen
Wil ook nog wel eens helpen!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk merk is de router?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding