Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zet ik een VPN verbinding op tussen mijn Smartphone en mijn PC?

Ik heb een HTC Touch diamond met Windows mobile 6.1 pro.

Gebruik windows vista.

en ik wil via hsdpa of andere netwerk behalve wifi mijn pc kunnen benaderen voor bestanden.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
614

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wifi is wel de makkelijkste oplossing, mits je verbonden bent met je eigen WLAN.

Als je via HSDPA of een andere vorm van mobiel internet op je eigen netwerk wilt inloggen, is VPN inderdaad een oplossing.
Sommige ADSL- of kabelrouters ondersteunen het beheer van VPN-verbindingen, hoewel vermoedelijk meer routers verbindingen met externe netwerken kunnen openhouden dan andersom. Voor deze situaties bestaan er VPN-routers die je achter je ADSL- of kabelrouter kunt installeren, zoals Netgear VPN-Firewalls.

Er zijn ook softwareoplossingen mogelijk, waarbij een computer de verbindingen beheert. Endian is een Linuxdistributie met kant-en-klare VPN-server. Hiervoor heb je wel een computer nodig naast de Vista-computer. OpenVPN lijkt geschikt om op Vista te gebruiken, maar het loont om heel goed de handleiding en andere documentatie te lezen.

Als laatste vraag ik me wel af of het mogelijk is om via de standaard manier van bestanden delen tussen Windows-computers hetzelfde is als tussen Vista en Windows Mobile. De mij enige bekende manier is met ActiveSync (XP), of het Mobile Device Center (de precieze naam is me ontschoten) in Vista. Als het via het eigen WLAN niet mogelijk is om via het netwerk bestanden te delen, dan kan het uiteraard ook niet via een VPN-verbinding van buitenaf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding