Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Prins Bernhard Felderhof ?

Weet iemand waar ik dat interview van rik felderhof met prins bernhard terug kan kijken ??? Ik google alles maar ik kan het niet vinden. Is het gratis te downloaden of te bekijken ergens ?? Kan toch niet zijn dat dat helemaal verdwenen is.... ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Een klein deeltje ervan kan je in elk geval op youtube zien:

Toegevoegd na 22 minuten:
De uitzending was bij de NCRV op zondag 5 oktober 2003 en was getiteld: "ZKH Prins Bernhard met Rik Felderhof op safari". Een reisverslag en een openhartig gesprek in het Marakele National Park in Zuid-Afrika.
Op vrijdagavond 3 december 2004 werd het i.v.m. het overlijden van Bernhard (op 1 december dat jaar) herhaald.
Vermoedelijk blijft het programma voorlopig onder de NCRV-hoede en zal het nog wel eens herhaald worden. Er staat wel een mooi stuk informatie over op de site van de omroep:

Felderhof herinnert zich de uren met de prins van minuut tot minuut. Er ontstond een bijzondere band. Het was dan ook geen interview aan een tafeltje met bloemstuk. "Ik vroeg de prins of zijn gezondheid een kleine safari toeliet om ergens onder een mooie boom te praten. Het uitgangspunt van het gesprek was de natuur, maar je kunt elke levensvraag koppelen aan de natuur. Het klikte op de een of andere manier. De prins voelde zich buitengewoon op zijn gemak. Fysiek was hij sterk genoeg. En dat met zijn 92 jaar en met slechts de beschikking over de helft van zijn longcapaciteit. Zijn spraak ging soms een beetje moeizaam. Maar wát hij zei, was ontzettend boeiend. En ook zijn houding vond ik indrukwekkend. Op een gegeven moment kwam er een stel neushoorns op ons af. Stonden op twee meter afstand. Eén tik van zo’n kolos en je safari-jeep is total loss, maar de prins wenkte ze met zijn hand. Je merkte dat hij volkomen op zijn gemak was in die Afrikaanse natuur. We liepen een stukje op en plotseling zei hij: ‘Ik voel me hier zo goed, hier zou ik wel kunnen sterven.’ Zo kwamen we over religie en geloof te spreken. Prins Bernhard vertelde dat hij tegen zijn predikant ds. Nico ter Linden heeft gezegd: ‘Zeg op mijn begrafenis dat ik niet tot een kerkgenootschap behoor, maar wel een godsbesef heb. En dat ik net zo lief naar een kerk ga als naar een moskee of synagoge. Je moet het geloof niet kunnen beredeneren, maar u hebt gemerkt dat ik duizend dingen accepteer zonder ze te kunnen beredeneren. Dat is ook de essentie van het geloof’.

Toegevoegd na 36 minuten:
Voor professioneel gebruik kan de band gehuurd worden bij Beeld & Geluid (de rechtstreekse zoeklink pas niet meer).
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt ie: http://zoeken.beeldengeluid.nl/internet/index.aspx?chapterid=1164&filterid=974&contentid=7&searchID=840692&columnorderid=-1&orderby=1&itemsOnPage=10&defsortcol=12&defsortby=2&pvname=personen&pis=expressies;selecties&startrow=1&resultitemid=1&nrofresults=21&verityID=/10646/10646/192036/160299@expressies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De programma’s van de laatste jaren zijn via de site www.ncrv.nl te bekijken. U kunt ook via uitzendinggemist.nl afleveringen opzoeken en bekijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
De bewuste aflevering is toch echt niet te vinden....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Amadeetje, mariejose zegt dan ook duidelijk de LAATSTE jaren.
Een programma,dat bijna 8 jaar oud is, dateert niet van de laatste jaren.
Amadea
13 jaar geleden
Maar dan is dit toch geen antwoord op de vraag? De vraagsteller heeft hier niks aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1 Eens met @Amadea. Het antwoord is een (in dit geval verkeerd) citaat van de aangegeven website.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach kinders, waarom zouden wij (jullie ) roomser zijn dan de paus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt Moolkeesje, drie op z'n Brabants XXX (kusjes).
Trouwens, wat heb je toch een knappe vrouw en kleindochter echt SUPER !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nog meer van dat spul en ben daar super trots op!
Maar het is niet mijn verdienste.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding