Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet een webwinkel zij belofte(s) nakomen?

Op de site van Redcoon.nl staat dat als je voor 12 uur bestelt, het diezelfde dag nog verzonden wordt.

Ik heb maandagavond besteld, donderdag nog geen verzendbevestiging ontvangen.

Bij het product zelf stond maandag 'verzendklaar binnen 2 dagen'. Vandaag was het 6 dagen.

Zal ik contact opnemen om te vragen hoelang het duurt dat hij verzonden wordt? Of kan ik hem begin volgende week verwachten?

En mag een site dan wel met zoiets adverteren?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ze moeten doen wat ze beloven.
Maar er kan wat mis zijn gegaan, dus gewoon contact opnemen en vragen wat er aan de hand is.
In de tussentijd kun je op onderstaande link lezen wat mensen van deze webshop vinden, in het algemeen best positief....
(Lees meer...)
AWM
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kan even contact opnemen, maar je hebt ook het recht om nu de besteling ongedaan te maken omdat ze hun belofte niet nakomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het was niet op voorraad, dus die 12 uur geldt niet.
Dat kan ook niet. Het product moet eerst nog bij hun binnenkomen.

6 Dagen is natuurlijk ook wel lang, dus bellen. Eerst hun de kans geven om het goed voor je te maken.
Misschien hebben ze wel een topservice en krijg je het gevoel dat er echt voor je gewerkt wordt. Nu ga je al uit van het slechtste.

Er kan van alles misgaan, dat is niet wenselijk maar ook dat hoort erbij. De vraag is hoe ze daar mee omgaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als een webwinkel dat beweert dienen ze dat wel na te komen inderdaad. Tenzij er ergens in de algemene voorwaarden van die webwinkel staat dat als een artikel niet in voorraad is die verzendtermijn wordt verlengd.

Je kan het beste zo snel mogelijk even een mail sturen en je vraag neerleggen. Duidelijkheid vragen is in deze situatie toch iets volkomen normaals.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het leveringstermijn gaat pas in als de betaling binnen is. Het stomme is dat ook al betaal je direct via Ideal dat het in het systeem van het bedrijf pas twee dagen later verwerkt kan zijn en dan pas gaan zij de bestelling in orde maken en versturen.

Dat staat vaak in de kleine letters, erg kinderachtig. Ik heb het nu natuurlijk over producten die wel op voorraad zijn anders is het pech hebben en moet je iets langer wachten.

Bellen of e-mailen kan altijd daarvoor hebben ze een telefoonlijn of e-mailadres gemaakt :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding