Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zie ik over het hoofd, zie toelichting:

Ik ben al de hele middag bezig mijn emailadres in Outlook Express te wijzigen, ik kan nu wel mailtjes versturen, maar niets ontvangen. Er verschijnt de volgende mededeling:
Kan niet bij de server aanmelden met verificatie van veilige wachtwoorden. Account: 'pop3.upcmail.nl', Server: 'pop3.upcmail.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR An authentication mechanism MUST be entered', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC18

Wie heeft het verlossende antwoord (ben zo langzamerhand in staat m'n pc het raam uit te smijten, maar dat schiet niet op;-)

Toegevoegd na 29 minuten:
Heb nu alle beveiligingsmogelijkheden aangevinkt, en kreeg de volgende foutmelding:
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop3.upcmail.nl', Server: 'pop3.upcmail.nl', Protocol: POP3, Poort: 995, Beveiligd(SSL): Ja, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E
(en zeg niks over blonde vrouwen;-P)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Heb je, bij de instellingen, voor je uitgaande mail wel smtp.upcmail.nl ingevuld?
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Beste SUSIE2004,

Graag wil ik je helpen bij je probleem.
Bij e-mail heb je namelijk twee servers (POP3 en SMTP)
POP3 regelt het ingaande verkeer en SMTP het uitgaande verkeer.

Je hebt een probleem met je POP3 zo te zien want je kan geen mailtjes ontvangen wel versturen (Je SMTP is orde)
Wat je kan doen is nog even je gebruikersnaam en wachtwoord controleren en desnoods verbeteren.

Een andere tip die ik je kan geven is om het eens met Mozilla Thunderbird te proberen.
Mozilla Thunderbird werkt hetzelfde als Outlook Express alleen is het gebruiksvriendelijker en het geeft niet zoveel fouten als Outlook Express.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Met vriendelijke groeten,
Hyronimus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet exact wat je aan het proberen bent, maar ik denk wat jij wil niet zo gaat werken.

Als jij je e-mailadres wilt veranderen, als in, je wilt bv. van iemand123@upcmail.nl naar ander456@upcmail.nl, dan kan jij dat echt niet zelf doen.

Daarvoor zal je UPC moeten benaderen om een nieuwe mailbox op hun platform aan te maken waar jij op kan inloggen.

Mail versturen zal inderdaad geen probleem zijn, daarvoor is mail te slecht beveiligd (vandaar dat we ook zoveel spam hebben). Met een beetje kennis van mail & internet kan iedereen mailtjes uit iedereens 'naam' versturen. Ik snap wel dat jij het als een geheel ziet, maar technisch gezien zijn het ontvangen van mail en het versturen van mail twee compleet verschillende systemen.
Aan dat ontvangende systeem kan jij maar weinig wijzigen, slechts datgene dat UPC jouw aanbied. Wel kan je bv. nieuwe accounts aanmaken bij Hotmail.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je hebt trouwens geen beveiligde verbinding nodig. Gewoon POP3, poort 110, geen SSL of andere vreemde beveiligingstypes, gewoon wat Outlook Express standaard verzint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Binnen Outlook express een bestaand account wijzigen naar andere emailprovider kan dit probleem opleveren.
Rigoreuze aanpak:
- Verwijder het account
- sluit outlook express
- start computer opnieuw op (voor de zekerheid)
- maak nieuw account aan in Outlook express, met juiste instellingen, volgens UPC instructie.

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh ja, probeer eerst of je via webmail van UPC (zie website UPC) bij je email kunt komen, dan weet je zeker dat je emailadres bij UPC OK is en dat de inloggegevens kloppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing