Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg ik steeds een mail van YouTube? Wat doe ik verkeerd?

Ben zowat teneinde raad. Ik heb mooie afbeeldingen,heb een mooi passend liedje erbij bv van chris norman, maak met windows moviemaker een dia voorstelling en upload het naar YouTube.
Dan krijg ik een mail over de auteursrechten :( snap het niet.
YouTube staat toch vol met zo'n dingen?
Ik vermeld de artiest er bij!
Hoe moet het nu eigelijk??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Bij sommige artiesten heb je dit, dan hebben de artiesten ervoor gezorgd dat je het niet mag vertonen. Ik heb bijvoorbeeld ook een lied op Youtube staan en die is alleen verboden in Duitsland, omdat daar de auteursrechten een stuk strenger zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Daar doe je helemaal niks aan en het wordt alleen maar erger. Er is zelfs al een filmpje van een documentaire van muziek waar ze het geluid vanaf gehaald hebben, omdat er een fragment van een door auteursrechten beschremd liedje in zit. Misschien dat je het in arabie wel op de you tube krijgt, maar hier dan helaas niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt inderdaad door de auteursrechten, en pas op; als je dit te vaak doet krijg je waarschuwingen heb je kans dat je helemaal geen video's meer kunt uploaden.

Het is helaas zoals het is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij bwent niet de eigenaar van de muziek of de plaatjes. Dus mag je het niet publiekelijk maken. De auteur van de plaatjes en muziek heeft nl het recht zelf te besluiten wat er met die spullen gebeurt. Hij of zij heeft er immers het werk en talent in gestoken, en nu wil jij met andermans veren gaan pronken. En dat is niet toegestaan.

Sla de wet op auteursrecht er maar eens op na; in normale mensentaal kan je o wikiperdia een goed idee krijgen van het wat en waarom: http://nl.wikipedia.org/wiki/Auteursrecht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing