Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk dat e-mals herhaaldelijk niet aankomen zonder bericht?

als ik een e-mal niet kan zenden, dan krijg ik daar bericht van.
als ik geen bericht krijg, kan ik er dan van uitgaan dat de e-mail is aangekomen?
jip- en janneketaal graag :)

Toegevoegd na 1 minuut:
mal is natuurlijk mail, ben toe aan een nieuw toetsenbord :)

13 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Niet noodzakelijk.

Er zijn verschillende systemen bezig met het verzenden van mail, en als 1 van die niet werkt is het mogelijk dat de mail niet aankomt en er ook geen failed bericht terug komt.
Maar tenzij de ontvanger, of jijzelf je eigen webserver hebt opgezet is het onwaarschijnlijk dat het hier misgaat.

Wat wel waarschijnlijker is, is dat je mail in een spamfilter terecht is gekomen. Daar wordt geen bevestiging van gestuurd en ook de ontvanger ziet daar niets van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ok, duidelijk, +

Andere antwoorden (2)

Ja dan kan je ervan uitgaan dat de email gewoon is verzonden en aangekomen, als je helemaal zeker wil zijn kan je ook een leesbevestiging vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een best wel groot probleem is spam of junkmail. IInternetproviders hebben bijna altijd spamfilters die zo'n 80 procent (!!) van alle mails uitfilteren omdat het spam is. Er is altijd een kans dat jouw mail ten onrechte als spam gezien wordt, en dan word de mail stilletjes verwijderd.
Een ontvangstbevestiging kan helpen, als de ontvanger die tenminste verstuurd. (Niet als de mail in een spamfilter verdwijnt natuurlijk...)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding