Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwijder je die auto-invulsuggesties in Internet Explorer?

Als je in de URL balk van Internet Explorer een url intikt, dan komt hij met een reeks suggesties op basis van eerder surfgedrag. Hoe leeg je deze lijst?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

--  Start Internet Explorer.
--  Druk op Alt-X. Nu opent zich een menuutje.
--  Kies voor Internetopties.
--  Klik op het tabblad 'Inhoud'.
--  Zoek de categorie 'Automatisch aanvullen'. Klik daar op de knop 'Instellingen'.
--  Vink het vakje 'Webadressen' uit.

Toegevoegd na 3 minuten:

Het bovenstaande schakelt *alleen* het automatische aanvullen (de suggesties) uit. De lijst blijft echter wel bewaard, al zie je hem niet.

Wil je ook de lijst wissen, dan kan dat als volgt:
--  Klik bij de Internetopties op het tabblad 'Algemeen'.
--  Klik onder Browsegeschiedenis op de knop 'Instellingen'.
--  Onderaan kun je kiezen hoeveel dagen de lijst met bezochte pagina's moet worden bewaard. Wil je geen lijst bewaren, dan zet je deze waarde op 0.

Toegevoegd na 4 minuten:

En wil je nog meer vergelijkbare instellingen wijzigen, dan kun je het beste gewoon eens kijken wat je zoal onder de verschillende tabbladen van de Internetopties kunt vinden.
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoi Jeroen, mag je vriendin/vrouw niet weten wat je hebt uitgespookt? ;)

Je kunt dit weg laten halen door gewoon je browsegeschiedenis weg te halen. Afhankelijk van de versie van je IE-browser zijn daar verschillende manieren voor. Bij IE8 kun je door rechtsboven te klikken op 'beveiliging' de bovenste optie 'browsegeschiedenis verwijderen' kiezen.

Overigens geeft hij dan nog steeds suggesties, maar niet meer op basis van eerder surfgedrag. Ik heb de optie hierboven van Cryofiel uitgeprobeerd, maar ik krijg de optie 'webadressen' niet dus dat zal misschien van een andere versie zijn.

Toegevoegd na 21 minuten:
@cryo: geen idee, maar als ik ALT-X doe, kies voor Inhoud en onder 'automatisch aanvullen' krijg ik te zien wat ik nu als plaatje heb toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing