Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je via je hotmail/gmail instellen dat je een bevestiging krijgt als die gene hem heeft ontvangen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Cryofiel
13 jaar geleden
MISSCHIEN kun je dat instellen - maar zelfs als dat kan, werkt dat niet altijd. Als je mij bijvoorbeeld een email zou sturen, zul je nooit, werkelijk nooit, een ontvangstbevestiginge krijgen. En al helemaal geen leesbevestiging. Je kunt het nog zo hard instellen, van mij krijg je zulke bevestigingen niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het al zo dat als hij niet kan worden verstuurd je een email van de server krijgt. Als je die niet krijgt heeft diegene hem ontvangen. Dat is je bevestiging.
Cryofiel
13 jaar geleden
Nee, dan is-ie afgeleverd in de mailbox van de geadresseerde. Of die mailbox nog in gebruik is, weet je dan niet. Overigens sturen niet alle servers een foutmelding wanneer je mail stuurt naar een adres dat niet (meer) bestaat.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee,zowel Hotmail als Gmail ondersteunen beiden geen lees/ontvangstbevestigingen omdat vrijwel iedereen die bevestiging uitzet.
Eigenlijk vrij logisch,want - het klinkt mogelijk voor U vremd- het is een inbreuk op privacy als je er goed over nadenkt.

Groet:Zoekertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die vraag had ik ook al een keer gesteld voor hotmail.
Maar voor hotmail kan dat niet en voor gmail weet ik het niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Zowel Hotmail als Gmail zijn webmailapplicaties en die doen dat nooit. Als je met een E-mail client als Outlook of Thunderbird werkt kan het wel. Het nadeel daarvan is dat al je mail ook lokaal (op je eigen computer) opgeslagen wordt. Maar je hebt wel meer mogelijkheden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding