Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je tekst voorzien van de H1 tag zonder dat de lettergrootte van de tekst veranderd?

Ik wil een bepaalde tekst voorzien van de H1 tag, zodat dat stuk tekst als 'belangrijk' wordt gezien door de zoekmachines. Hoe kan ik er voor zorgen dat de grootte van het lettertype ongewijzigd blijft?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je kan met behulp van css de H1 tag een andere grootte geven...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De beste manier is in je CSS definiëren hoe H1 moet worden weergegeven.

Alternatief is inline-CSS (inline-stijldefinities) in de header van je document.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt ook tags meegeven aan je H1:

Controleer zelf even of de syntaxis klopt, ik verzin hier maar iets - je begrijpt het idee.

Of werk met binnen je

. In je stel je zelf je lettergrootte in.

Toegevoegd na 5 minuten:
Kun je CSS gebruiken, maar wil je niet *alle* H1 op dezelfde manier behandelen, maak dan diverse klassen:

H1 { font-size: 16pt; }
H1.klein { font-size: 10pt; }

Nu zullen je normale H1's groot worden, en kun je jouw H1's maken met

Ook hier: controleer de syntaxis, het is alweer even geleden dat ik voor het laatst HTML en CSS heb geklopt.

(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha die naamgenoot. Met CSS kom je een aardig eind. Probeer dit bijvoorbeeld eens, in een externe Cascading Style Sheet (CSS), of in het ... gedeelte van je pagina's.

h1 {
font-size: 12px;
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
font-weight: normal;
}

Uiteraard zul je de puntgrootte en lettertype moeten aanpassen aan je eigen website.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door gebruik te maken van cascading stylesheets (css).

Voorbeeld:

h1 {
font-size: 12px;
}

Dit maakt dat alle h1 tags in het document 12px groot wordt.

of

h1.klein {
font-size: 75%;
}

Dit maakt dat alle h1 tags met class attribuut "klein" 75% groot wordt ten opzichte van de corpsgrootte van het omsluitende (parent) element.

Voor meer informatie (tutorial) over de implementatie en werking van css zie bron. Voert te ver om hier helemaal uit te leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding