Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de belangrijkste reden dat je op veel websites TWEE keer je E-m@iladres moet invullen ?

Je zou zeggen,dat 1 keer toch genoeg zou moeten zijn ? Wie heef hier én een goede uitleg bij én een reden ? Waarom een e-mail moet worden gegeven is mij duidelijk,om te verifiëren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het app controleert tegelijkertijd. Of je geen robot bent. En het als het het emails beide het zelfde zijn. Wordt gelijk een activation link naar je toegestuurd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

De belangrijkste reden is inderdaad identificatie.

Er wordt veel gerommeld met e-mail adressen en mensen proberen iets te verzinnen om zo toch binnen te komen.
De redenatie is dat als je iets verzint
dat het dan moeilijker is om twee keer hetzelfde
te typen, dan wanneer je gewoon keurig je eigen e-mail adres gebruikt.

Overigens is het inderdaad vaak onzin,
want ff knippen en plakken werkt vaak ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat om de spelfouten. Stel dat je in de haast je mailadres verkeerd typt, dan kan de bevestigingsmail bijvoorbeeld niet aankomen. Soms is het ook niet mogelijk om de eerste regel te kopiëren en te plakken in de tweede regel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel! Stel je voor je maakt een typefout. Dan wordt je bevestigingsmail dus naar een verkeerd e-mailadres gestuurd. Daarom is dat 2e email veld, zodat je erop gewezen wordt dat je niet 2 keer hetzelfde e-mailadres getypt hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een methode om het verzenden van spam praktisch onmogelijk te maken omdat robots meestal alleen email-adres invullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Emailadressen zijn vaak gevoelig voor fouten omdat er vaak symbolen als @ en _, - in zitten en daar worden vaak fouten gemaakt op deze manier worden fouten er vaak uitgehaald door de gebruiker zelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij duidelijk.
Iedereen maakt wel eens typefouten.
Mooie contrôle dus.
Frank
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om typefouten te voorkomen, maar ik vind het een beetje een dom gedoe... Je controleert het eigelijk altijd wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat ik eens iets gelezen had dat als je het 2 keer invult, ze dan het recht hebben om je reclame te sturen. Daarom, onder het mom van 'doe het nog eens zodat we zeker zijn dat je geen schrijffouten typt' willen ze dat je het 2 keer doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing