Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zorg ik ervoor dat de laptop niet steeds verbinding met de modem verbreekt?

Ik heb sinds vrijdag met een draadloos netwerk met grote regelmaat dat de verbinding tot het internet automatisch word verbroken, ook enkele malen dat de laptop alleen verbonden is tot de modem "beperkte verbindingsmogelijkheden" word er op de laptop dan aangegeven, terwijl op de bekabelde PC wel internet dan zit. Ook is het opvallend dat de laptop op deze momenten heel erg traag word en bijv. ook niet reageert op de USB modem (die ik normaal voor onderweg gebruik).

Ik heb de bewuste vrijdag geen instellingen gewijzigd, dus dat is wat raar in mijn ogen. Gisteravond had ik nog wel gezien dat de verbinding uitgeschakeld stond en is weer ingeschakeld. Echter verbreekt de verbinding nog steeds met regelmaat. Wat moet ik anders instellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In de meeste gevallen komt dit omdat de laptop energie gaat besparen en dan de netwerkkaart uitschakelt. Dus in het energieschema aangeven dat dit niet meer moet gebeuren,.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Anders "technisch instellen" is zo te lezen uit Uw vraag niet nodig,mede omdat U zegt geen drastische wijzigingen te hebben gedaan. Helaas is nergens in de vraag + toelichting te lezen of dit een probleem is,wat U pás heeft.
Soms treden zulke onverwachtse problemen op door de meest "lullige " zaken,die je onbewust over het hoofd ziet. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de aanschaf van nieuwe (elektrische) apparatuur of zelfs het op een ándere plek neerzetten van al bestaande apparatuur zoals TV of magnetron etc. Deze handelingen kunnen voor een mindere en zelfs in extreme gevallen voor slechte ontvangst zorgen ,zoals U ze beschrijft. Verder mag niet vergeten worden om de modem zelf op de meest gunstige plek te plaatsen. Muren en afstand tussen het een - Uw laptop - én het ander kunnen verder nog als spelbrekers hun invloed uitoefenen.Stuk-voor-stuk dus allemaal zaken,om rekening mee te houden.

Groet:Zoekertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had precies hetzelfde probleem (Fritzbox modem van XS4all) en het is bij mij opgelost door de nieuwste firmware op het modem te installeren.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Dat is op afstand lastig in te schatten. Ik heb geen bekabelde pc, maar wel een tv met bekabelde netwerkaansluiting. Op de laptop had ik dit probleem vaak, vooral als ik een download startte en de laptop het maximum van de bandbreedte breikte. Maar de tv bleef dan gewoon met het netwerk verbonden, waardoor mijn conclusie is dat het in het wifi signaal moest zitten. Bij mij heeft een upgrade van de router firmware het probleem opgelost, ik hoop dat dat in jouw geval ook werkt. Maar helaas durf ik het niet te garanderen. succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebeurt het tijdens gebruik dat internet wegvalt of als je hem bv een half uurtje niet gebruikt hebt ( Je laptop) ?
paulus811
13 jaar geleden
Bij mij was het enkele seconden nadat ik een download startte. Je zag de grafiek voor bandbreedte gebruik oplopen en dan na een paar seconden weer inzakken tot uiteindelijk 0. Vervolgens geen verbinding of alleen lokaal.
Heb je je wifi met een wachtwoord beveiligd? Als hij ineens heel traag wordt kan het ook betekenen dat er bv iemand anders aan het dowloaden is vanaf jouw netwerk. Als het niet je eigen pc is die via de kabel aangesloten is, dan is de kans ook groot dat een van je buren via jouw router op internet zit. Mocht je router zo ingesteld staan dat er maar een beperkt aantal verbindingen gemaakt mogen worden kan dat tevens ook de reden zijn waarom je van internet afgewipt wordt. Maar deze mogelijkheid geldt dus alleen als het wifi netwerk niet versleuteld is of als dat wachtwoord bekend zou zijn bij mensen uit de buurt. Om alle mogelijkheden uit te kunnen sluiten wilde ik deze ook genoemd hebben. :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding