Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe moet je een internet filter uitschakelen? zo dat je open Internet hebt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
5.2K
Kimath
13 jaar geleden
Welke browser gaat het over? En wat voor soort filter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zit er een internetfilter op? Lijkt mij dat het niet de bedoeling is om deze uit te schakelen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het filter zelf ingesteld hebt, weet je waarschijnlijk hoe het uit te schakelen; als je dat niet weet, zou dat weleens de bedoeling kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De firewall, gaat het daar over? Trouwens een open internetverbinding lijkt me geen goed idee. Alle troep die een beveiliging tegenhoud kan je dan binnen krijgen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kan trouwens geen antwoord geven op je vraag hij wordt geblokkeerd.

Toegevoegd na 17 seconden:
De firewall, gaat het daar over? Trouwens een open internetverbinding lijkt me geen goed idee. Alle troep die een beveiliging tegenhoud kan je dan binnen krijgen.

Toegevoegd na 20 seconden:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij de instellingen van je internetprovider
De pagina van je modem/router wat een nummer heeft
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt mij geen goed idee, gezien al die virussen, trojaanse paarden, adware, mailware en weet ik het allemaal. Tenzij je dat heel erg graag wilt, maar ik zou je dat niet aanbevelen.

Ik denk dat jou computer allerlei programma's of sites blokeert, meestal krijg je dan iets van popup van je firewall te zien met de vraag of het geblokkeert moet worden of dat alleen dat programma "open" gezet mag, zodat je het op een normale manier kan gebruiken.

Wat ik zou doen, is even kijken naar je firewall, naar de instellingen wat hij allemaal tegenhoudt. Ik weet niet wat voor computer je hebt. Ik heb zelf windows 7, dus ik neem maar even voor het gemak aan dat jij dat dan ook hebt, iig het is bijna dezelfde handeling. Dan is het dit wat je aan moet klikken. (of moet kunnen vinden)

Configuratiescherm -> systeem en beveiliging -> windows firewall, daaronder staat "een programma via Windows Firewall toestaan", dat moet je aanklikken -> vervolgens zie je een hele lijst met programma's die aangevinkt zijn.

Zelf zou ik een "wat ik niet ken, dat klik ik niet aan en haal ik niet eruit"-houding (overigens bedoel ik met haal ik er niet uit, dat je het vakje leeg laat) aannemen en alleen bekende programma's aanvinken die contact mogen maken internet, zoals je browsers, chatprogrammas en andere programma's waarvan jij zeker weet dat ze contact moeten maken met internet zoals het hoort. En daarna de wijzigingen opslaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding