Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goed systeem om een webwinkel te starten?

Wat is een goed systeem voor het oprichten van een webwinkel. Weinig functies is genoeg, en het liefst zo goedkoop mogelijk. Graag zonder het leren van programeer taal.

Mijnwebwinkel, Mijnwinkel en 123webshop heb ik al bekeken. Maar deze kosten gelijk 240 euro en dat is eigenlijk te veel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vaak moet je gelijk per heel, of twee jaar betalen. En dat heb ik ook liever niet ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
836

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je al een domein hebt en een plek om te hosten. Zou je Joomla met Virtuemart kunnen overwegen. Joomla voor de site en Virtuemart voor de winkel. Daar zit alles in, er is veel ondersteuning voor en omdat het open source is, hoef je er niet voor te betalen.
Je hoeft ook niet te programmeren, maar je moet wel wat studeren. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt! Joomla had ik nog niet aan gedacht, al moet je daar ook wel wat kunnen programmeren. En ik wil me er best wel even in verdiepen hoor ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je aan de standaard templates houdt, hoef je niks te programmeren. Alleen het configuren kan wel complex zijn en lastig. Zeker Virtuemart heeft zo veel mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ondersteunt de beste feiten i.c.m. goede tips.

Andere antwoorden (6)

Hoe je het ook wendt of keert, een webwinkel zal geld kosten. Je zult je webwinkel moeten hosten en een domeinnaam registreren en dat kost geld.

Daarnaast zul je waarschijnlijk niet verkomen zonder kennis van programmeer talen. Dan raad ik je toch aan om een software pakket te kopen of het online te doen, maar ook dat kost weer geld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een paar dingen doen. Je kan op eBay, Marktplaats of Etsy.com je eigen producten online te koop zetten. Dat is gratis en kan zonder programmeerervaring.

Als je echt een eigen online zaak wil hebben, zou je moeten investeren: in tijd (dus leer programmeren en download bijvoorbeeld het gratis pakket Magento - magentocommerce.com/product/compare) of geld (dus iets als mijnwinkel).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een webwinkel op Marktplaza: kost niks, is heel eenvoudig aan te maken en het werkt prima.
Echt een aanrader!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is gewoon een soort marktplaats, geen webwinkel dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad een soort marktplaats, maar bij Marktplaza kan je een eigen winkel aanmaken. Dus in feite heb je een winkel onder de noemer van Marktplaza, die je overigens wel zelf een naam kunt geven.
Als je wilt, dan stuur ik je via pb het adres door van mijn winkel, dan kan je kijken wat ik bedoel.
Je kunt ook zelf kijken bij de winkels.
Als je een eigen site kunt hosten, kun je denken aan osCommerce, een goed pakket met alle functies die je als beginnende webwinkelier nodig hebt. Je kunt ook eens kijken op www.webwinkelforum.nl.
Maar denk ook eens even na of je dit wel wilt; als je een goedlopende webwinkel hebt, is 240 euro aan kosten helemaal niet veel en als je er dat niet uithaalt, kun je misschien beter wat anders met je tijd gaan doen.
In ieder geval heel veel succes gewenst!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een forum, misschien kan ik hier nog wat informatie opdoen.
Verder ben ik geen prof bedrijf dat tientallen producten verkoopt per maand. Het is slechts een klein concept met wat enkele goedkope producten. Gewoon, meer als hobby dan voor de inkomsten.
Bij www.gethost.nl ben je voor 21 euro per jaar klaar. Je kunt zelf een webwinkel als prestashop installeren of laten installeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht je open source software overwegen, kijk dan zeker ook naar Magento of de combi Drupal + Ubercart ...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding